کرمانشاه سرزمین قصه‌های کهن را مهد قصه‌نویسی کنیم

مدیرکل کانون استان در جلسه‌ای با حضور نماینده‌ی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد : " کرمانشاه سرزمین قصه‌های کهن را مهد قصه‌نویسی کنیم . "

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مدیرکل کانون استان در جلسه‌ای با حضور نماینده‌ی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد : " کرمانشاه سرزمین قصه‌های کهن را مهد قصه‌نویسی کنیم . "
محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان، با اشاره به ظرفیت‌های کانون گفت : برای ایجاد تفاهم‌نامه باید در نظر داشته باشیم که از نظر بدنه‌ی کارشناسی، برنامه‌ها قابل پیاده سازی باشد و ملحقات آن نیز مهم است که بتوان آن را جهت اجرایی شدن پیش برد .
وی در خصوص جشنواره‌ی قصه‌گویی توضیحاتی ارائه داد و افزود : قصه‌گویی بحث مهمی‌است و اتفاق خوب  امسال در جشنواره‌ی قصه گویی دارا بودن سه محور ویژه از جمله قصه‌های قرآنی، قصه‌های لبخند و بخش ویژه‌ی سردار سلیمانی‌ است که بهانه‌ی خوبی‌است تا در آن موضوع دفاع مقدس را گنجاند و در این حیطه فعال بود و بازخورد مطلوبی را نیز دریافت نمود، در کانون استان نیز پاتوق‌های قصه‌گویی برقرار گردیده که در این امر عملکرد بسازایی دارند .
زنجانی بیان داشت : ما باید سعی کنیم در زمینه‌های مختلف از جمله مقوله‌ی دفاع مقدس، قصه‌سازی داشته باشیم و حتی بانک قصه‌گویی را ایجاد نماییم و به رشد این ارزش‌ها کمک کنیم، روایتگری قصه‌گونه‌ی دفاع مقدس نیز امری‌است که در اشاعه‌ی این فرهنگ مفید خواهد بود . 

کرمانشاه سرزمین قصه‌های کهن را مهد قصه‌نویسی کنیم
مدیرکل‌استان تصریح کرد : همان‌طور که کرمانشاه مهد قصه‌های کهن دانسته می‌شود، ما می‌توانیم با ایجاد فرآیندی هدفمند طی یک بازه زمانی برنامه‌ریزی شده با برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های مختلف، کانون استان را به مهد قصه‌نویسی ایران تبدیل نماییم و در این زمینه تبدیل به یک قطب قدرتمند شده و نیز مرجعیت ایجاد کنیم .
در ادامه مباحث مختلفی طرح شد همچون مقوله‌ی کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس در این زمینه، معرفی آثار دفاع مقدس به شیوه‌های مختلف، ایجاد بخش دفاع مقدس در جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی استانی، فروش محصولات فرهنگی و ایجاد قفسه‌ی عرضه‌ی محصولات دفاع مقدس، تولید لوازم‌التحریر و محصولات فرهنگی با محوریت شهدای شاخص استان، راه‌اندازی قفسه‌ی دفاع مقدس در مراکز استان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری مرتبط با دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های کانون با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان شریک فرهنگی و ... که در مورد هر یک از آنها بحث و تبادل نظر شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =