کانون لرستان درهفته دفاع مقدس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان: موظفیم پیام و مفاهیم دوران دفاع مقدس که همان فرهنگ ایثار و شهادت است را به این نسل منتقل کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ محمدجواد محمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد وگفت: از آنجایی که نسل کودک و نوجوان ما دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده اند، موظفیم پیام و مفاهیم دوران دفاع مقدس که همان فرهنگ ایثار و شهادت است را به این نسل منتقل کنیم.
محمدی با اشاره به اینکه مفاهیم مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس همچون ایثار، از خود گذشتگی و خودباوری با واسطه های تربیتی مانند کتاب و کتاب خوانی، نقاشی، قصه گویی، نمایش، شعر و داستان و... به نحوی اثرگذار به برای کودکان و نوجوانان تشریح شوند، افزود: در تولید محتوا، نحوه اجرا باید دقت و ظرافت را به کار برد که نتیجه مطلوب در این زمینه حاصل شود.
محمدی با اشاره به پیش‌بینی فعالیت‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان در بزرگداشت هفته دفاع مقدس در لرستان، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری در برنامه‌هایی نظیر روز جهانی قدس، حماسه آزادسازی خرمشهر، سالروز ارتحال حضرت امام (ره)، ایام محرم، هفته دولت و کنگره شهدا انتقال مفاهیم دفاع مقدس، گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام مورد توجه بوده است.

کانون لرستان درهفته دفاع مقدس


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان با بیان اینکه بیش از 12 ویژه برنامه مختلف در هفته دفاع مقدس در لرستان پیش‌بینی شده است، بیان داشت: نمایشگاه آثار نقاشی و آثارسفالگری اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون با موضوع دفاع مقدس، روایت‌گری رزمندگان دفاع مقدس، معرفی زندگی‌نامه شهدای نوجوان به صورت حضوری و مجازی، ساخت نشریه دیواری، روایت و عکس، برپایی نمایشگاه کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان، قصه‌گویی‌ به صورت مجازی و حضوری با موضوع ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس، شعرخوانی، شعرنویسی و دل‌نوشته با عنوان کلامی با یاران درمراکز کانون سراسر استان اجرا می‌شوند.
 محمدی اضافه کرد: ساخت کارت پستال از سوی اعضا کانون و اهدا به خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس ، اجرای تئاتر و نمایش فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی هفته دفاع مقدس در لرستان برگزار می شود.
محمدی در پایان گفت: 30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  

کانون لرستان درهفته دفاع مقدس


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =