دانش‌آموز قوی، آینده‌ساز ایران قوی/ زنگ مهر در یزد نواخته شد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف ما رسیدن به ایران قوی است گفت: این هدف با داشتن دانش‌آموزانی قوی در ابعاد مختلف علمی، معنوی، پژوهشی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی محقق می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در سفر یک روزه خود به استان یزد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر را در دبیرستان دخترانه ناظم‌پور یزد نواخت.

 وی در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی گفت: امسال شروع سال تحصیلی با ماه ربیع الاول، ماه شادی اهل بیت و به بوی مهدوی عطر آگین شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به ایام شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) گفت: آغاز سال تحصیلی جدید در فضای معنوی و انرژی‌زا نوید بخش شروعی خوش یمن و بابرکت است و امیدوارم در این سال تحصیلی بهترین‌ها برای همه شما اتفاق بیفتد.

دانش‌آموز قوی، آینده‌ساز ایران قوی/ زنگ مهر در یزد نواخته شد

وی ضمن خرسندی از حضور در شهر یزد و نواختن زنگ مهر در هنرستان بیان کرد: دغدغه مسئولان ارشد آموزش و پرورش رشد، تربیت و اعتلای علمی و معنوی همه دانش‌آموزان ایران اهم از دانش‌آموزان عشایر، مرزنشین تا دانش‌آموزانی که در شهرهای بزرگ کشور به تحصیل می‌پردازند است.

علامتی گفت: آینده هر کشور بستگی به این دارد که چه میزان در حوزه آموزش و پرورش آن سرمایه‌گذاری شود، همه ما باید یک هدف مشترک را زمزمه کنیم و هر روز و هر ساعت به آن فکر کنیم و بیندیشیم و خودمان را برای تحقق آن آماده کنیم.

وی افزود: هدف همه ما دستیابی به «ایران قوی» است. این همان هدف مقدسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش روی ما قرار داده است و ما را به سمت «ایران نوین» رهنمون کرده است.

دانش‌آموز قوی، آینده‌ساز ایران قوی/ زنگ مهر در یزد نواخته شد

علامتی با بیان اینکه رسیدن به ایران قوی هدف ماست تصریح کرد: دانش‌آموزان، معلمان و مدیران به عنوان مسؤلان تربیتی و همه آحاد جامعه، هدف مشترک حرکت به سمت ایران قوی را دنبال می‌کنند چرا که لازمه داشتن ایران قوی داشتن مدارس قوی است و این مدارس قوی را شما دانش‌آموزان می‌سازید. هر کدام از شما باید قوی باشید.

وی ادامه داد: این قوت به معنای قوای جسمانی نیست، هر چند سلامتی جسمانی بخشی از گزاره‌های ایران قوی است اما همه شما باید در بخش‌های علمی، معنوی، پژوهشی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی خودتان را قوی کنید، اگر قوی شدید می‌توانید یک مدرسه قوی داشته باشید لذا تلاش کنید یک دانش‌پژوه قوی در همه ابعاد باشید.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به دانش‌آموزان گفت: توجه به مطالعه و تحقیق می‌تواند شما را در بخش علمی قوی کند بنابراین در این سال تحصیلی تلاش کنید مطالعه روزانه را به عنوان برنامه اصلی زندگی تان قرار دهید.

علامتی اضافه کرد؛ مطالعه نشاط علمی در شما ایجاد می‌کند پس آن را به عنوان هدف اصلی سال تحصیلی جدید قرار دهید، سعی کنید از مطالعه لذت ببرید به حضور در کتابخانه‌ها توجه داشته باشید و در خانه برای خودتان کتابخانه بسازید و با کتاب زندگی کنید.

مدیرعامل کانون با توصیه به دانش‌آموزان برای عضویت در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کتابخانه‌ کانون تنها کتابخانه‌ای در دنیاست که سکوت در آن ممنوع است در این کتابخانه همه فعالیت‌های علمی، تجربی و مهارتی اتفاق می‌افتد. تجربه خوبی خواهد بود اگر دوران نوجوانی خود را در این مراکز فرهنگی سپری کنید، روش‌های تحقیق و پژوهش را از دوران نوجوانی بیاموزید.

دانش‌آموز قوی، آینده‌ساز ایران قوی/ زنگ مهر در یزد نواخته شد

علامتی تصریح کرد: مطالعه و پژوهش لازم و ملزوم یکدیگر هستند. اگر شما اهل مطالعه و اهل تحقیق شوید دیگر آینده شما تضمین خواهد بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آنچه در کنار علم و مطالعه و تحقیق نیاز است تقویت معنویت است، با معنویت روح خود را جلا بدهید و بدانید این فرصت ویژه در نوجوانی بسیار فراهم است.

آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، جمال قهرمانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، عزیزالله سیفی رئیس شورای شهر، ابوالقاسم محیط‌الدینی شهردار، محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش، سیدعارف علوی مشاور مدیرعامل کانون، سیده‌عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و جمعی از مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه ناظم‌پور یزد برگزار شد.

دانش‌آموز قوی، آینده‌ساز ایران قوی/ زنگ مهر در یزد نواخته شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =