دومین جلسه پارلمان کودک شهر اراک در صحن علنی شورای اسلامی برگزار شد

جمعی از اعضای مراکز کانون پرورش فکری شهر اراک به عنوان رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر دومین جلسه پارلمان کودک شهر اراک روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک "با محوریت بررسی موضوعات مدیریت شهری در حوزه کودکان" را برگزار کردند.

به گزارش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، به‌مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک، دومین جلسه پارلمان کودک اراک در سال۱۴۰۲ با حضور سرپرست شهرداری، عضو شورای اسلامی شهر و عضو شورای اجرائی شهر دوستدار کودک، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، نماینده دادگستری ، کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری استان مرکزی  و جمعی از کودکان، اعضای مراکز کانون پرورش فکری اراک به‌عنوان رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اراک، با محوریت بررسی موضوعات مدیریت شهری در حوزه کودکان برگزار شد.

احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی در خصوص برگزاری پارلمان کودک  گفت: در اولین جلسه پارلمان در سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۴ فروردین پیرامون نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی شهر دوستدار کودک صحبت شد. دومین جلسه پارلمان کودک اراک به مناسبت "هفته ملی کودک" روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک "با محوریت بررسی موضوعات مدیریت شهری در حوزه کودکان" برگزار کردیم.

IMG_20231007_003115_459.jpg

 منصوری ادامه داد: اعضای این پارلمان کودکان  عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اراک هستند. در واقع این پارلمان با هدف بیان مسائل و مشکلات و نیازمندیهای کودکان و مطالبات آنان از مسئولین شهر تشکیل شده است.

وی افزود: پارلمان  کودک فرصتی است جهت تجربه جایگاه بزرگترها و افزایش اعتماد به نفس در کودکان.در پارلمان کودک ،اعضا با زبانی ساده و کودکانه خواسته های خود را در خصوص شهر از شهردار و دیگر مسئولین طلب می نمایند. با فنون گفتگو آشنا می گردد ،تقدم و تأخر در بیان را می آموزند و همچنین می آموزند که برای تصمیمات بزرگ باید مشورت کرد ،رای گیری نمود و صبور بود و همچنین دفاع هم کرد و کودکان در این پارلمان احساس بالندگی و عزت نفس را نیز تجربه می کنند.

مجتبی قاسمی سرپرست شهرداری اراک در دومین جلسه پارلمان کودک اظهار کرد: باید صدای کودکان در اراک شنیده شود و در صورتی که نظرات کودکان قابلیت اجرایی شدن دارد، باید مد نظر قرار گیرد و تحقق این مهم تنها با این گونه نشست‌ها می‌تواند فراهم شود.

قاسمی با بیان اینکه در راستای تبدیل اراک به شهر دوستدار کودک پیگیری‌هایی در حال انجام است گفت: هم اینک برنامه‌های متنوعی در حال اجراست، در معاونت شهرسازی اراک بخشی به عنوان شهر دوستدار کودک توسط همکاران ما راه اندازی شده و ردیف بودجه مجزا در بودجه سالانه شهرداری برای آن تعیین شده است. 

IMG_20231007_003041_187.jpg

در نهایت بعد از بررسی موضوعات مدیریت شهری در حوزه کودکان توسط پارلمان کودک به عنوان رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و رای گیری و تصویب آنها و ارجاع پیگیری ها در پایان از سوی شهرداری و شورای شهر اراک به اعضای پارلمان بسته های فرهنگی اهدا شد و عکسی به یادگار با مسئولین گرفتند.

IMG_20231007_003033_298.jpg

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =