نوه‌های شهدا با عکس‌هایی از پدربزرگ شهیدشان یاد شهدا را زنده کردند

تعدادی از نوه‌های شهدا با در دست داشتن عکس پدربزرگ شهیدشان همراه با والدین خود از دوران دفاع مقدس و شهدا یاد کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گردهمایی نوه‌های شهید به نام سلاله‌ها با حضور سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، سیدکاظم حجازی مشاور وزیر آموزش و پرورش، مسعود ویژه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا زارعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، فاطمه ستاری‌نوید مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری و دیگر مسئولان در سینما کانون همدان برگزار شد.

در این روز نوه‌های شهید به همراه والدین خود و عکسی از پدربزرگ شهیدشان در برنامه‌ سلاله‌ها در سینما کانون حاضر و در مراسم جشن شرکت کردند.

در شروع مراسم سربازان سپاه سرود ملی را نواختند و نوه‌های شهید سرود ملی را به صورت دسته جمعی خواندند.

نوه‌های شهدا با عکس‌هایی از پدربزرگ شهیدشان یاد شهدا را زنده کردند

سپس معصومه ابراهیمی‌هژیر مدیرکل کانون پرورش فکری استان ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان به بیان خاطره‌هایی از دوران کودکی و زمان جنگ پرداخت و اظهار کرد: گردهمایی نوه‌های شهید پیرو منویات رهبری و با هدف شناساندن تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس، انتقال آن به نسل‌های آینده و جمع کردن نوه‌های شهید در کنار یکدیگر برگزار شده است.

وی ادامه داد: شروع این کار از اسفند سال ۱۴۰۱ در راستای برگزاری دومین کنگره ۸هزار شهید استان همدان اتفاق افتاد.

ابراهیمی‌هژیر افزود: از آنجا که حوزه تخصصی فعالیت کانون کودکان و نوجوانان است، تصمیم گرفتیم در یک کار جدید و نو به سراغ نوه‌های شهید برویم و به آنها یادآوری کنیم که پدربزرگ آنها یک قهرمان ملی است.

مدیرکل کانون استان گفت: در بازدید و سرکشی از خانواده‌های شهدا به سراغ خانواده‌هایی رفتیم که بیشترین نوه را داشتند و در این بازدیدها همزمان با قدردانی از همسر و مادر شهید از نوه‌های شهید با کتاب و اسباب‌بازی‌هایی که تولیدات کانون است تقدیر کردیم.

نوه‌های شهدا با عکس‌هایی از پدربزرگ شهیدشان یاد شهدا را زنده کردند

وی با بیان اینکه این یک برنامه مدون و منظم در کانون در طول این چند ماه بوده است، بیان کرد: همزمان با سرکشی از نوه‌های شهید پویش «مسابقه افتخار من، قهرمان من» در قالب دلنوشته، تولید پادکست و نمایش را با موضوع معرفی شهدای استان همدان با زبان کودکانه داشتیم که بعد از ارسال آثار و داوری از سوی کارشناسان، برندگان این پویش امروز معرفی خواهد شد و از آنها قدردانی خواهیم کرد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: همچنین در راستای این کنگره، مسابقه قصه‌گویی با عنوان «قصه‌هایی از شهدای استان همدان» را برای کودکان و نوجوانان، والدین و مربیان و اولیای تربیتی برگزار کردیم.

در ادامه نماهنگ خلبان برای حاضران پخش شد و سپس احمد عسگری یکی از قصه‌گویان کانون با عروسک دست‌ساز خود برای بچه‌ها نمایش اجرا کرد.

نوه‌های شهدا با عکس‌هایی از پدربزرگ شهیدشان یاد شهدا را زنده کردند

نام‌گذاری مرکز یک همدان به نام شهید کلائی 

سپس با حضور سیدکاظم حجازی مشاور وزیر آموزش و پرورش و معصومه ابراهیمی‌هژیر مدیرکل کانون استان از سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار، به پاس خدماتش به عنوان فرمانده دوران دفاع مقدس و فعالیت گسترده وی به عنوان فرمانده فرهنگی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طول سالیان طولانی با اهدای تابلوی خطاطی و نقاشی خط از چهره وی که از آثار هنری یکی از اعضای نوجوان کانون بود قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از پوستر شهید رضا کلائی نوجوان ۱۶ ساله که عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز یک همدان بوده است، رونمایی و مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک همدان به نام شهید کلائی مزین شد.

در بخش دیگری از این برنامه از برندگان پویش «مسابقه افتخار من، قهرمان من» با اهدای لوح و جوایز تقدیر و برای نوه‌های شهید مسابقه‌ای شاد همراه با موسیقی برگزار شد. سپس نوه‌های شهید با در دست داشتن عکس پدربزرگ شهید خود در کنار سردار مهدی ظفری عکس یادگاری گرفتند.

در پایان این مراسم به تمامی نوه‌های شهید کتاب «سفر به تالاب»  از طرف اداره‌کل محیط زیست به منظور آشنایی کودکان با محیط زیست و حفظ و نگهداری آن اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =