زنگ آغاز هفته ملی کودک در دبستان روستای رباط میل استان مرکزی نواخته شد

همزمان با اولین روز از هفته ملی کودک، زنگ آغاز هفته ملی کودک در دبستان شهید محمدعلی عبدی روستای رباط میل استان مرکزی به صدا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، هفته ملی کودک امسال از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه با شعار« کودکی بهتر، زندگی بهتر» است. به همین منظور ویژه برنامه‌های متنوع و متعددی از سوی ستاد گرامی‌داشت این هفته در استان مرکزی برگزار می‌شود.

 در نخستین روز از این هفته ،باحضور احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی ، محمد امین باقری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی،احمدرضا نوازنی مدیر کل و معاونان آموزش و پرورش ،مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود پیرایش مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، زنگ آغاز هفته ملی کودک در مدرسه شهید محمدعلی عبدی روستای رباط میل استان مرکزی روز شنبه ۱۵ مهرماه۱۴۰۲  با حضور فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نواخته شد.

IMG_4592.JPG

همزمان با زنگ هفته ملی با اجرای پیک امید از سوی مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی در سراسر استان در دبستان شهید محمدعلی عبدی روستای رباط میل شهرستان اراک نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و علمی ازجمله: قصه گویی ، اجرای نمایش عروسکی ،برپایی آسمان نمای بادی و فعالیت نجوم، اجرای بازی و سرگرمی، نقاشی و فعالیت ادبی از سوی مربیان کانون اجرا شد.

IMG_4602.JPG

احسان منصوری مدیر کل کانون استان مرکزی در خصوص برنامه های هفته ملی کودک در استان گفت:هفته ملی کودک در استان مرکزی با تماشاخانه سیار کانون از چند روز قبل، در روستاهای شهرستان‌های اراک، فراهان و زرندیه شروع وبه فعالیت‌ پرداخته و روز جمعه ۱۴ مهرماه نیز آغاز اکران فیلم سینمایی بچه زرنگ در کانون امام خمینی(ره) شهر اراک را با حضور استاندار مرکزی و دو فرزند شهید مدافع حرم داشتیم.

وی با بیان اینکه در طول هفته کودک، دانش آموزان مدارس اراک با هماهنگی مدارس می‌توانند این فیلم را تماشا کنند افزود: اکران فیلم بچه زرنگ تا چند ماه آینده در اراک ادامه خواهد داشت و سپس توسط سینمای سیار، فیلم را به سایر شهرستان‌های استان خواهیم برد تا تمامی کودکان استان بتوانند این فیلم را مشاهده کنند.

منصوری با اشاره به برگزاری برنامه‌های دوچرخه سواری و اجرای نمایش عروسک‌های غول پیکر در استان تصریح کرد: فردا یکشنبه ۱۶ مهر در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی همزمان با روز جهانی کودک، حضور استاندار مرکزی را در جمع کودکان استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی برای کودکان بیمار و بستری در بیمارستان‌های استان گفت: به منظور ترویج قصه گویی و همزمانی با جشنواره ملی قصه گویی، برنامه «هزار مادر، هزار کودک و هزار قصه» را در سطح استان مرکزی اجرایی خواهیم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: در این هفته اجتماع هزار نفری کودکان را در همایش شادی و نشاط شهر فرمهین خواهیم داشت که برای این مراسم، یک گروه ویژه اجرای مراسم کودکان را از تهران دعوت کرده‌ایم.

احمد رضا نوازنی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این برنامه، هفته ملی کودک را گرامی داشت و با تقدیر از مدیرکل کانون اظهار داشت: والدین دانش آموزان با اعتماد به مدرسه و معلمان، روند آموزشی مناسبی برای فرزندان خود ایجاد کنند.

نوازنی دانش آموزان به ورزش، بازی و سرگرمی در مدرسه تشویق کرد  و گفت: ورزش، بازی و سرگرمی جذاب برای دانش آموزان به مناسبت‌های مختلف می‌تواند شور و هیجان غیرقابل توصیفی در مدرسه ایجاد کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =