پویش کتابخوانی والدین و اعضا در مراکز فرهنگی استان

چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ همزمان با پنجمین روز از هفته ملی کودک پویش «کتابخوانی والدین و اعضا» با شعار «آینده‌ای روشن با خانواده کتابخوان» آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی پویش «کتابخوانی والدین و اعضا» با همکاری موسسه به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) و با اهدا بیش از ۱۰۰۰۰ جلد کتاب به والدین و اعضا در کتابخانه‌های سراسر استان آغاز شد.

در مراسم افتتاح این پویش که با حضور زره ساز مدیر کل کانون استان و سعیدی مدیرعامل موسسه به نشر در مرکز فرهنگی، هنری شماره سه مشهد برگزار شد؛ ضمن اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری به مناسبت هفته ملی کودک و با محوریت کتاب از جمله معرفی کتاب توسط اعضا، نقد و بررسی کتاب توسط والدین، شاهنامه‌خوانی، قصه گویی و خوانش نیایش هفته ملی کودک و تقدیر از اعضای کتابخوان مرکز، رونمایی از پوستر پویش و انتخاب کتاب توسط والدین و اعضا نیز صورت گرفت.

پویش کتابخوانی والدین و اعضا در مراکز فرهنگی استان

زره ساز مدیر کل کانون استان در این مراسم گفت: رویکرد فعالیتهای استان به سمت حضور والدین و مشارکت خانواده در کنار فرزندان است و این مهم در برنامه ریزی سال گذشته در فعالیت بازی و سرگرمی، با تجهیز قفسه بازی مراکز و حضور والدین و اعضا در کنار هم در پاتوقهای بازی صورت گرفت و امسال نیز در حوزه کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ مطالعه را برای والدین در کنار کودکانشان خواهیم داشت که علاوه بر فواید مطالعه و کتابخوانی موجب تحکیم روابط والدین با فرزندان و تعامل بیشتر آنها در خانواده می‌شود.

وی ضمن تشکر از انتشارات به نشر که بیش از ۱۰۰۰۰جلد کتاب در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال را با موضوعات مختلف دینی و رضوی، روانشناسی، داستانی، تاریخی و... و. در طرح نذر فرهنگی رضوی در اختیار کانون قرار داده است گفت: کتاب پایه و اساس همه فعالیت‌های کانون است و بچه‌های کتاب‌خوان در حوزه های مختلف از جمله کسب مهارتهای زندگی فردی و اجتماعی بسیار موفق تر از بقیه کودکان هستند. زره ساز در توضیح این پویش گفت: طرح ارسال کتاب‌ها به مراکز فرهنگی استان پیش از هفته ملی کودک آغاز و با شروع پویش در این روزها و اهدا کتاب به والدین و اعضا، شاهد فرآیند مطالعه، معرفی کتاب، نقد و بررسی و جلسات گفتگو محور با حضور والدین در کنار فرزندانشان خواهیم بود و اختتامیه طرح نیز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با تقدیر از شرکت‌کنندگان و خانواده‌های فعال برگزار خواهد شد.

پویش کتابخوانی والدین و اعضا در مراکز فرهنگی استان

سعیدی مدیرعامل موسسه به نشر نیز ضمن تبریک ایام هفته ملی کودک به اعضا و ابراز خرسندی از حضور در مراسم افتتاحیه «پویش کتابخوانی والدین و اعضا» گفت: کانون همیشه سرشار از پویایی و نشاط بوده و ابزار کتاب، شعر و قصه، هنر و ادبیات باعث جذب کودکان به فضای صمیمی کتابخانه‌های کانون می‌شود. سعیدی ضمن معرفی انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: به منظور گسترش فرهنگ اصیل اسلامی، ترویج و نشر معارف رضوی و نیز با هدف چاپ و انتشار آثار ارزشمند در موضوعات علوم و معارف اسلامی و قرآنی و تربیتی به نشر در طول بیش از سه دهه فعالیت توانسته است کارنامه‌ای خوبی از خود به جای بگذارد. سعیدی ضمن استقبال از هم افزایی و همکاری گسترده‌ترگفت: برگزاری پاتوقهای کتابخوانی با حضور کودکان و نوجوانان، دیدار با نویسندگان و جلسات نقد و بررسی کتاب می‌تواند از جمله زمینه‌های همکاری کانون و به نشر باشد. رونمایی از پوستر پویش و انتخاب کتاب‌های اهدایی توسط والدین و اعضا پایان بخش این مراسم بود.

پویش کتابخوانی والدین و اعضا در مراکز فرهنگی استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =