برپایی جشن هفته ملی کودک با حضور خانواده‌ها و فرزندان شهدای مرزبانی خراسان رضوی

جشن هفته ملی کودک با حضور فرزندان شهیدان و کارکنان اداره کل مرزبانی خراسان رضوی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، آخرین جشن هفته ملی کودک با حضور فرزندان شهید و کارکنان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ مشهد برگزار شد.

برپایی جشن هفته ملی کودک با حضور خانواده‌ها و فرزندان شهدای مرزبانی خراسان رضوی

زره‌ساز مدیرکل کانون سخنان خود را با یاد و نام اولین قصه‌گوی عالم آغاز کرد و خطاب به بچه‌ها گفت: حتما قصه‌های شیرین شاهنامه را از زبان والدینتان شنیده‌اید و با نام‌آوران آن آشنا شده‌اید. در شاهنامه فردوسی می‌بینید که از قدیم‌الایام افراد بزرگ و فداکاری بودند که با نثار جان خود، امنیت، آرامش و سلامتی را برای سایرین به ارمغان می‌آوردند.

مدیرکل کانون به فلسفه قیام و شهادت امام‌حسین (ع) به عنوان یکی از شهدای شاخص در تاریخ اسلام اشاره کرد و در ادامه گفت: امنیت مرزها بسیار مهم است و در این دوره نیز مردان بزرگ و مخلصی هستند که با تمام وجود تلاش می‌کنند امنیت و ثبات در مرزهای میهن عزیزمان را تامین و تضمین کنند. بیان رشادت‌های شهیدانی مانند سردار سلیمانی و شهدای مرزبانی چون شهید نامدار و شهید آرمین از دیگر سخنان مدیرکل کانون در جمع خانواده شهدای مرزبانی استان بود.

ابراهیم‌ زره‌ساز با طرح این سوال که در آینده می‌خواهید برای خدمت به خلق چه شغلی انتخاب کنید؟ گفت: اگر قصد دارید درآینده کار بزرگی برای خود و جامعه انجام دهید بایستی توجه ویژه‌ای به نقش کتاب در تصمیم‌گیری‌هایتان داشته باشید و ما در مراکز کانون پرورش فکری کودکان تلاش می‌کنیم با ارائه فعالیت‌های کتاب‌محور فرهنگی، هنری و ادبی پیوند خوبی میان کودکان و کتاب ایجاد کنیم.

دبیر هفته ملی کودک با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های کودکان امروز در جمع خانواده معظم شهدای مرزبانی اظهار داشت: نسل کودک امروز، متفاوت از نسل گذشته است. آنان حتی در این سنین دارای ایده‌ها و افکار ناب هستند و می‌توانند مشاوران خوبی برای شما باشند، لذا به والدین پیشنهاد می‌کنم بیشتر از قبل برای گفتگو با آن‌ها و بیان نظراتشان وقت بگذارند.

زره‌سازدر ادامه سخنان خود؛ ایجاد محیط شاد و امن برای کودکان، توسعه تفکر حل مسئله و از همه مهم‌تر فرصت برای گفتگو میان اعضای خانواده را از کاربردها و فواید بازی‌های رومیزی دانست و گفت: امیدوارم خانواده‌ها با انتخاب بازی‌ مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان و مشارکت فعالشان در بازی‌ها، به این مهم دست‌ یابند. دبیر کنوانسیون حقوق کودک استان در پایان سخنان خود به مظلومیت کودکان غزه اشاره کرد و گفت: امیدوارم به زودی لبخند بر لبان آنان نقش بندد و هیچ کودکی در هیچ کجای دنیا غمگین نباشد. اجرای نمایش، قصه‌گویی، برگزاری مسابقات فرهنگی خانواده محور که با حضور بچه‌ها و والدین برگزار شد از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =