برگزاری نشست تخصصی «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض» را روز دوشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

میهمان برنامه در دومین نشست تخصصی دانش‌افزایی مربیان کانون با اشاره به شرایط حساس کودکان در دوران کودکی، بر رعایت نکات آموزشی و اجتماعی این دوران از سوی خانواده تأکید کرد و از والدین خواست تمام تلاش خود را در برقراری آرامش و اجتناب از تمسخر کودکان توسط اعضای خانواده و دیگران اهتمام ویژه داشته باشند.

ایشان یادآور شدند؛ دوران ‌نوجوانی یکی ‌از مراحل مهم در رشد شخصیت انسان است که فرد از دوران کودکی خارج شده و با نقش‌ها و مسئولیت‌های جدید در خانواده و جامعه روبرو می‌شود و وظیفه اصلی خانواده در این دوران، جدی گرفتن دوران بلوغ است، زیرا در این دوران هویت فرد مشخص می‌شود.

مهناز بهادری اخلاق، عدالت و احترام به حقوق دیگران را نیز از اولویت آموزش‌هایی دانست که باید در صدر خانه و خانواده به آن اهمیت داد.

وی در ادامه تصریح کرد؛ یکی از عوامل موفقیت در تربیت فرزند، استفاده صحیح از ابزارهای تربیتی است. تشویق و تنبیه دو ابزار تربیتی هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده شود بسیار مؤثر می‌باشند. اما اگر درست از آن‌ها استفاده نشود می‌تواند اثر مخرب داشته باشد.

میهمان نشست تخصصی «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض» در پایان نیز با بیان توضیحاتی در خصوص تبعیض گفت: تبعیض قرار دادن بین کودکان علاوه قربانی اولیه (کودک کمتر توجه دیده) و قربانی ثانویه (کودک موردتوجه) نیز خواهد داشت.

او تشریح کرد؛ کودکان معمولاً تحت تأثیر عواملی همچون ترتیب تولد، جنسیت، ظاهر یا هوش از طرف خانواده مورد توجه یا عدم توجه قرار می‌گیرند که آثار مخرب آن در هر دو قربانی به صورت چشم‌گیری دیده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =