هنر و خلاقیت مانند آبشار در استان لرستان جاری است/ لرستان مهد استعدادهای بزرگ است

حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و دیدار با مدیر کل، مربیان و اعضای برتر مرکز علوم و نجوم خرم آباد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ امروز شنبه 22مهرماه 1402 احسان یاوری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش استان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز شماره 2کانون و کتابخانه های سیار و مرکز علوم ونجوم حضور یافتند و با مدیر کل، مربیان و اعضای کانون دیدار و از اعضای برتر نجومی تقدیر کردند.
دراین نشست یاوری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ضمن تبریک هفته ملی کودک و ابراز خرسندی برای حضور در کانون پرورش فکری گفت: بچه ها برای سرمایه های بزرگی هستند و هرچه برای آنها خرج کنیم برای آینده سرمایه گذاری کرده ایم.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همانطور که از اسمش پیداست، فکر و خلاقیت کودکان را پرورش می دهد و به عنوان مکمل در کنار آموزش و پرورش فعالیت می کند و در استان تعامل بسیار خوبی بین کانون و آموزش و پرورش وجود دارد.

هنر و خلاقیت مانند آبشار در استان لرستان جاری است/ لرستان مهد استعدادهای بزرگ است


یاوری با بیان این نکته که انتقال مفاهیم تربیتی و اسلامی به اعضای کانون و دانش آموزان با شیوه های خلاقانه در مراکز کانون انجام می شود عنوان داشت: کار با کودکان مانند نهالی است که کاشته می شود و پس از گذشت زمان و مراقبت و توجه به درختی تنومند تبدیل می شود. 
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ضمن تقدیر به خاطر راه اندازی مرکز تخصصی علوم ونجوم کانون برای کودکان ونوجوانان تصریح کرد: نجوم درس خداشناسی است که با کسب این علم به نظم دقیق عالم هستی و قدرت خداوند متعال پی می بریم.
وی از خطاب به اعضای مرکز علوم ونجوم گفت: شما سفیران کانون در بین بچه ها هستید که می توانید مرکز علم نجوم  و فعالیت های این مرکز را به خوبی معرفی کنید.
یاوری بیان داشت: این استان مهد استعداد های بزرگ است و هنر و خلاقیت مانند آبشاردر استان لرستان جاری است و شما کودکان ونوجوانان مانند قطره هایی از این آبشار های بزرگ هستید.  
یاوری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از مدیرکل، کارکنان، مربیان و خانواده اعضای کانون گفت: آماده هرگونه همکاری و حمایت از طرح های خلاقانه، برنامه های کانون پرورش فکری را داریم.
در بخش بعدی محمد جواد محمدی مدیرکل کانون لرستان ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: در هفته ملی کودک با شعار«کودکی بهتر، زندگی بهتر» ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برنامه های خوبی از سوی کانون به عنوان متولی برگزار شد.
محمدی به همکاری سایر سازمان ها با کانون اشاره کرد و بیان داشت: استانداری لرستان، آموزش و پرورش ، بهزیستی، جمعیت هلال احمر، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، و .... در این هفته در اجرای برنامه ها مشارکت و همکاری داشتند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان: در هفته ملی کودک بیش از 210 برنامه مختلف در مراکز ثابت وکتابخانه های سیار کانون برای کودکان ونوجوانان روستاها و مناطق کم برخور دار اجرا شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان بیان داشت: درجهت اتمام پروژه های نیمه تمام احداث مرکزدر سایت مسکن مهرخرم آباد، نورآباد، کوهدشت، تجهیز مراکز و راه اندازی و تجهیز گنبد رصد خانه مرکزعلوم ونجوم کانون نیاز به حمایت و پشتیبانی استاداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داریم.
محمدی در پایان گفت: 30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در شهر ها و روستاهای سراسر استان فعالیت می کنند.
در ادامه اعضای مرکز علوم ونجوم خواسته های خود را مانند: راه اندازی گنبد رصدخانه، کتاب خانه تخصصی نجوم، تجهیز مراکز با وسایل بازی و سرگرمی، برگزاری اردو و ... را بیان داشتند و مسئولان حاضر در خصوص پیگیری این مطالبات قول مساعد دادند.
در بخش پایانی این مراسم اعضای برتر نجوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان لوح تقدیر و هدایایی خود را از دستان معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت کردند.

هنر و خلاقیت مانند آبشار در استان لرستان جاری است/ لرستان مهد استعدادهای بزرگ است

هنر و خلاقیت مانند آبشار در استان لرستان جاری است/ لرستان مهد استعدادهای بزرگ است

هنر و خلاقیت مانند آبشار در استان لرستان جاری است/ لرستان مهد استعدادهای بزرگ است


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =