کد خبر: 331961
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
ارائه خدمات کانونی به کودکان هرات

نماینده کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی و نماینده جمهوری اسلامی ایران در هرات در خصوص همکاری مشترک گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، جلسه هم‌اندیشی با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، خالق‌نیا نماینده جمهوری اسلامی ایران در هرات، عابدینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی در محل اداره کل کانون استان برگزار شد.

ارائه خدمات کانونی به کودکان هرات

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون با اشاره به فعالیت‌های کانون گفت: برنامه‌ها در کانون به صورت فرآیندی و در طول زمان با محوریت کتاب اتفاق می‌افتد. وی افزود: بیش از ۵۰ فعالیت بر اساس کتاب در کتابخانه‌های کانون برای کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و با تحکیم مبانی مختلفی چون بازیابی هویت دینی، تاریخی و انقلابی در طول زمان توسط مربیان باتجربه و توانمند کانون انجام می‌شود که این فرایند طی ۲ تا ۳ سال منجر به رشد کودک و هویب‌یابی وی می‌شود.

مدیر کل کانون، مراکز کانون را محل استعدادیابی غیرمستقیم کودکان و نوجوانان دانست و اعلام کرد: مربیان به واسطه شناختی که از مخاطب در برنامه‌های مختلف پیدا می‌کنند به نحو موثر و واقعی استعدادها را کشف و هدایت می‌کنند به گونه‌ای که بخش عظیمی از نخبگان جامعه حاصل این فرآیند استعدادیابی هستند. وی با اشاره به بخش مکاتبه‌ای و ظرفیت آن اعلام کرد: بخش مکاتبه‌ای یکی از ارزشمندترین بخش‌ها در کانون است که به وسیله نامه و نامه‌نگاری به کشف استعداد نویسندگی و شاعری کودکان می‌پردازد و با حضور مربیان دلسوز و با تجربه پس از طی فرایند استعدادیابی رخ داده و مهارت نویسندگی و شاعری در مخاطبین شکل می‌گیرد. این بخش می‌تواند در هرات به صورت ایمیلی کار خود را آغاز کند و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند را شناسایی و به نحو موثر هدایت نماید.

زره‌ساز در خاتمه با تاکید بر ظرفیت همکاری همه‌جانبه بین مراکز کانون در خراسان رضوی با هرات گفت: می‌توانیم در گام نخست میزبان مربیان علاقمند حوزه کودک و نوجوان باشیم و آموزش اصولی فرهنگی، هنری و ادبی را با تجربه مستقیم تعامل با مخاطب در مراکز آغاز کنیم و سپس به توسعه فعالیت‌های کانونی در هرات بپردازیم و ابزارهای کتاب، بازی و سرگرمی مناسب را در اختیار کودکان و نوجوانان هرات قرار دهیم.

ارائه خدمات کانونی به کودکان هرات

خالق نیا نماینده جمهوری اسلامی ایران در هرات ضمن ابراز خرسندی از حضور در کانون پرورش فکری گفت: خدمات ارزشمند کانون برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که در نظام خانواده که مباحثی چون سبک زندگی اسلامی، اجتماعی‌ سازی گفتمان امت اسلامی قبلا در خانه فرهنگ هرات برگزار شده است و اینک این فعالیت ها می‌تواند با حضور متخصصین کانون پرورش برای مخاطب کودک و نوجوان با قالب‌های مدنظر شما همچون قصه‌گویی مناسب سازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =