کارگروه کتاب‌خوانی کانون گیلان تشکیل جلسه داد

اعضای کارگروه کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌منظور برنامه‌ریزی فعالیت‌های کتاب‌محور گردهم‌آمدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی، صبح روز سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در محل‌گردهم‌آیی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز در این نشست، ضمن قدردانی از حضور همکاران فعال در حوزه بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی، به تشریح دلایل شکل‌گیری این کارگروه پرداخت و برنامه‌ریزی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های استانی و اجرای شیوه نامه توسعه و ترویج کتابخوانی را از اولویت‌ها اعلام‌کرد.

کارگروه کتاب‌خوانی کانون کیلان تشکیل جلسه داد

اکرم‌السادات حسینی در ادامه با بیان‌این‌که فعالیت‌های کتاب‌محور کانون با عنوان «مسیر دانایی و بر بال کتاب»برگزارمی‌شود، افزود: پیش‌بینی برنامه‌های خلاقانه، بررسی پیشنهادها و نقطه‌نظرات همکاران کانون گیلان، از دیگر اهداف برگزاری این نشست‌ به‌شمارمی‌رود.

او در ادامه به برخی از برنامه‌های مبنتی بر شیوه‌نامه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کانون اشاره و گردهم‌آیی‌های حضوری و مجازی، دعوت از نویسندگان، شاعران و فعالان فرهنگی در نشست‌ها و ارایه راهکار برای افزایش امانت‌دهی کتاب به کودکان و نوجوانان را در دستورکار دانست.

 فراهم‌سازی زمینه‌های نقد و بررسی کتاب در حوزه کارشناسان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، راه‌اندازی باشگاه کتاب‌خوانی اعضای کودک و نوجوان و ضرورت توجه ویژه همکاران به مطالعه و به‌روزرسانی آگاهی‌ها، از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های حسینی مورد توجه‌قرارگرفت.

وی درهمین زمینه اظهارکرد: ضروری‌است، کتاب‌خوانی تبدیل به فرهنگ ‌شود و درسایه مطالعه و توجه به کتاب و کتاب‌خوانی، بسترهای لازم را برای تربیت نسلی اهل مطالعه و کتابخوان فراهم‌کنیم.

کارشناس فرهنگی و رابط کتاب‌خوانی کانون استان گیلان هم طی این نشست، به بررسی روند فعالیت‌های کتاب‌محور طی سه ماهه تابستان ۱۴۰۲ پرداخت و درباره محورهای چهارگانه شیوه‌نامه کتاب‌خوانی صحبت‌کرد.

کارگروه کتاب‌خوانی کانون کیلان تشکیل جلسه داد

سیده‌مریم حسینی کیسمی در همین ارتباط، برگزاری مهرواره «در مسیر دانایی، بربال کتاب»، «راه‌اندازی باشگاه کتاب‌خوانی مراکز»، «طرح نقد کتاب با عنوان صمیمانه با کتاب» و «پویش ملی کتاب‌خوانی» را از اهداف برشمرد و افزود: ضرورت‌دارد دربازه زمانی شهریور ۱۴۰۲ تا خرداد ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی‌های لازم برای عملیاتی‌کردن طرح‌ها انجام‌شود.

برپایی کارگاه‌های دست‌آوردهای مربیان و اعضا در حوزه کتاب‌و کتاب‌خوانی و همراه‌سازی هرچه‌بیش‌تر کودکان، نوجوانان و اولیای تربیتی با فعالیت‌های کتاب‌محور کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری، از دیگرمواردی بود که در صحبت‌های حسینی‌کیسمی به‌آن اشاره‌شد.

ادامه‌بخش این نشست که با همراهی کارشناسان، و رابطان کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صورت‌گرفت، ارایه پیشنهادها برای پیش‌برد هرچه بهتر فعالیت‌های کتاب‌محور این مجموعه فرهنگی‌بود.

کارگروه کتاب‌خوانی کانون کیلان تشکیل جلسه داد

کارگروه کتاب‌خوانی کانون کیلان تشکیل جلسه داد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =