افزایش تعامل و همکاری های مشترک کانون پرورش فکری و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با هدف همکاری های مشترک جلسه ای تشکیل دادند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، این جلسه روز یکشنبه ساعت ۱۲ در سالن کنفرانس صدا و سیمای مرکز خلیج فارس برگزار شد. در این جلسه پروین پشتکوهی مدیرکل کانون، محسن رئیسی قائم مقام صدا و سیمای مرکز خلیج فارس،نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی، اکرامی معاون صدا و رادیو، قاسمی معاون سیما، سنقرزاده معاون فضای مجازی، گل بخشی مدیر پژوهش و افکار سنجی صدا و سیما، فاطمه غلامزاده کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی و افسانه حاجی کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری حضور داشتند.

در ابتدا پشتکوهی با اشاره به پیشینه ۶ دهه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به تشریح ۶۲ فعالیت در حوزه فرهنگی هنری و ادبی پرداخت و گفت: هیچ کودک ونوجوانی نیست که از خدمات کانون پرورش فکری بهره مند نشده باشد و بسیاری از مدیران فرهیخته در کانون رشد کرده اند. وی افزود: دغدغه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خدمت رسانی به همه کودکان ونوجوانان است و اطلاع رسانی و بهره گیری از ظرفیت های کانون حق همه کودکان ونوجوانان این سرزمین است.در همین راستا کانون کتابخانه سیار در شرق هرمزگان و منطقه لیردف را راه اندازی و فعالیت خود را در این منطقه آغاز خواهد کرد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز خلیج فارس ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و آغاز همکاری و مشارکت های فرهنگی در حوزه کودک ونوجوان گفت: یکی از رسالت های اصلی هر جامعه توجه به آموزش و پرورش و کشف استعداد کودکان ونوجوانان است.وظیفه اصلی صدا و سیمای خلیج فارس در شبکه استانی دیدن و شنیدن زیست بوم های این استان است و جامعه هدف کودک ونوجوان است تا بتوانند خود را ببینند و آموزش مبتنی بر دانش بیاموزند.

افزایش تعامل و همکاری های مشترک کانون پرورش فکری و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس

وی افزود: در جامعه کودک ونوجوان و خانواده توجه به رسانه ملاک است چه خوب است که فعالیت ما با نهاد تخصصی همچون کانون پرورش فکری ترکیب شود و همکاری های دو جانبه ای صورت بگیرد.

دراین جلسه بخشی مدیرپژوهش و افکارسنجی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری و صدا و سیما وجه اشتراک زیادی در زمینه فعالیت ها و اهداف دارند عنوان کرد عمده ترین این وجه اشتراک در حوزه اهداف مشترک رسانه ای است.

وی اهداف مشترک دو دستگاه را شامل تقویت هویت فرهنگی و فردی، انتقال میراث فرهنگی، استفاده از ظرفیت های قصه گویی، آموزش، سرگرمی، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و سواد فرهنگی و شکوفای استعداد های هنری در بین کودکان ونوجوانان عنوان کرد و جز اهداف این جلسه برشمرد.

در این جلسه در مورد فعالیت هایی چون جشنواره بین المللی قصه گویی، کتابخانه های سیار روستایی، برنامه های رادیویی کودک و نوجوان، راه اندازی پویش حمایت از کودکان غزه، معرفی اعضای کانون، گزارش از فعالیت های کودکان ونوجوانان در مراکز کانون، آموزش تخصصی به اعضای باشگاه خبری کودک ونوجوان و سایر همکاری های دو جانبه بحث و گفتگو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =