کد خبر: 332439
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم؛ آب خاتمه یافت

آئین اختتامیه سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم با موضوع مصرف صحیح آب با اعلام برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آیین اختتامیه سومین مهرواره خان هشتم که با موضوع مصرف صحیح آب بود صبح یکشنبه ۷ آبان با حضور محسن داوری فرماندار مشهد، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، حسین اسماعیلیان مدیر کل شرکت آب و فاضلاب مشهد، آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی ادراه کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مسئولین، کارشناسان، مربیان و دانش آموزان در سالن شماره یک سینما هویزه برگزار شد.

سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم؛ آب خاتمه یافت

محسن داوری فرماندار شهر مشهد ضمن تشکر از برگزاری مهرواره گفت: باعث خرسندی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آب و فاضلاب مشهد دغدغه مشکل آب و استفاده بهینه از آن را با ابزار هنر چنین زیبا و مناسب برای کودکان و نوجوانان مطرح کردند. داوری در ادامه افزود:امید ما به شما کودکان و نوجوانان است که امروز با استفاده صحیح از آب بتوانید از آب نگهداری کنید و به نوعی حافظ آن باشید. فرماندار در خاتمه عنوان کرد: امروز در شهر امام رضا علیه السلام که حدود ۴ میلیون نفر جمعیت ثابت و ۳۰ میلیون نفر جمعیت زائر آن است، محدودیت و مشکلاتی مربوط به نام آب وجود دارد که باید با صرفه جویی و ایجاد فرهنگ استفاده بهینه از آن در حفظ و نگهداری آب این مایه حیات بکوشیم.

سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم؛ آب خاتمه یافت

حسین اسماعیلیان با اشاره به اهمیت موضوع مصرف بهینه آب گفت: کشور ما در اقلیم خشکی قراردارد و محدودیت آبی فراوانی داریم اما گذشتگان و اجداد ما سعی کردند با اندک آب موجود هم خودشان بهره ببرند و هم برای نسلهای آینده آن را حفظ کنند.  وی ادامه داد: امسال ۷۰ درصد کاهش بارندگی را تجربه کردیم و کاهش بارندگی به ترتیبی پیش رفت که کاهش چشمگیر سطح آبی سدها را داشتیم اما خوشبختانه مردم همراهی خوبی داشتند.

اسماعیلیان افزود:اساسا اقلیم منطقه ما کم آبی است و مدیریت مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین استفاده صحیح از آب را اول باید به کودکان و نوجوانان آموخت و از طریق آنان به خانواده ها انتقال داد.  وی اضافه کرد: بهره‌گیری از هنر، موثرترین راه در آموزش مصرف صحیح آب به کودکان و نوجوانان است چرا که سن آنها بهترین سن برای آموزش است که هدف برگزاری این مهرواره که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا شد نیز همین است.

سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم؛ آب خاتمه یافت

در ادامه ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون استان خطاب به دانش آموزان شرکت کننده گفت: تابستان امسال شرایط سختی را تجربه کردیم و این جشنواره برنامه ریزی شد تا ما با اهمیت آب و ضرورت حفظ و مدیریت مصرف آن آشنا شوید. وی افزود : خوشبختانه بازخورد خوبی از حضور و شرکت دانش آموزان کودک و نوجوان در این مهرواره شاهد بودیم که نشان از دغدغه مندی کودکان و نوجوانان به موضوع آب دارد.

سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم؛ آب خاتمه یافت

در این آیین محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی کانون استان و دبیر سومین مهرواره خان هشتم با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان از مهرواره گفت: این مهرواره با هدف پرداختن به موضوع مصرف بهینه آب در ۲۵ اردیبهشت سال جاری همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز شد و بیش از ۱۰۰۰ اثر در بخش های ادبی و فرهنگی به دبیرخانه مهرواره ارسال شد. معاون فرهنگی کانون استان خاطر نشان کرد: این مهرواره قرار بود در سطح استان باشد ولی آثار واصله از شهرها و استان های مختلف دریافت شده است که نشان از اهمیت این موضوع برای کودکان و نوجوانان دارد.

بزم‌آرا اعلام کرد: برگزیدگان ویژه با اهدای لوح تقدیر، تندیس مهرواره و هدیه نقدی و سایر برگزیدگان در بخش های مختلف با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

برگزیدگان ویژه بخش قصه گویی:

نازنین زهرا رضایی از مشهد

فاطمه کریمی پور از گناباد

برگزیدگان ویژه بخش ادبی:

پرنیان هاشمی از مشهد

سیده مهدیه حسینی راد از مشهد

برگزیدگان بخش قصه گویی کودک:

عسل سادات میرعلمدار از نیشابور

سارا فهیمی از قوچان

سیده حلما غفوریان از مشهد

برگزیدگان بخش قصه گویی نوجوان:

محمد پوریا خوش دین از مشهد

طاها ظریف از مشهد

فاطمه طهان از گناباد

برگزیدگان بخش ادبی کودک:

آذین گازران از قوچان

ترنم فهیم پور از نیشابور

سیده زهرا نواب از مشهد

سیده باران شریعتی از مشهد

عسل سادات میرعلمدار از نیشابور

مهدیار حسینی از مشهد

برگزیدگان بخش ادبی نوجوان :

امید رستمی زاده از مشهد

زهرا امیدی از زنجان

نگار رضادوست از نیشابور

نگین شاهسون از شیراز

زهرا ابراهیم زاده از آذربایجان شرقی 

سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم؛ آب خاتمه یافت

خوانش آثار برگزیدگان بخش ویژه ادبی و اجرای قصه گویی برگزیدگان، اجرای نمایش قطره آب و معرفی عروسک چولی غزک به عنوان عروسک باران خواهی، معرفی بخش مکاتبه ای و ساخت اوریگامی ماهی از دیگر برنامه های اجرا شده در این آیین بود. همچنین دانش آموزان با همنوایی با گروه سرود زهرائیون همدلی خود را با کودکان غزه و فلسطین ابراز کردند.

سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم؛ آب خاتمه یافت

در پایان این مراسم نشان قصه گویی به دلیل تلاشهای فراوان به عنوان حافظ آب مشهد برای مشهدی ها و زائران به "محسن داوری" فرماندار مشهد و حسین اسماعیلیان مدیر کل شرکت آب و فاضلاب مشهد اعطا شد.

همچنین برگزیدگان بخش های ادبی و قصه گویی در دو گروه کودک و نوجوان اعلام و مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =