درخشش عضو کرمانشاه در اولین جشنواره‌ی ملی شاهنامه‌خوانی رامهرمز

درخشش عضو کرمانشاه در اولین جشنواره‌ی ملی شاهنامه‌خوانی رامهرمز، با کسب مقام سوم رشته‌ی نقالی رقم خورد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، درخشش عضو کرمانشاه در اولین جشنواره‌ی ملی شاهنامه‌خوانی رامهرمز، با کسب مقام سوم رشته‌ی نقالی رقم خورد .
باران اسکندری یکی از اعضای نقال مرکز سنقر ضمن شرکت در اولین جشنواره ملی نقالی رامهرمز استان خوزستان در آبان‌ماه و اجرای نقالی، با توانمندی چشمگیر خود موفق به کسب مقام سوم در جشنواره مذکور شد .
نخستین جشنواره‌ی سراسری شاهنامه، در دو بخش خوانش ابیات شاهنامه و روایت‌گری ( نقالی ) در رده‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگسالان در رامهرمز خوزستان برگزار شد .
استعدادیابی و ایجاد ارتباط بین هنرمندان حماسی، آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با ادبیات حماسی ایران، آشنایی با ادبیات کهن ایران،ترویج آموزه‌های اخلاق دینی و فرهنگی ایران اسلامی در شاهنامه مانند ( اعتقاد به خداپرستی، حکمت و اندرز، ستایش خرد و خرد ورزی، رساندن انسان به کمال ) عدالت‌جویی، میهن‌پرستی، اعتقاد به دین و مذهب، انسان‌دوستی، ، راستی و راستگویی، نیک‌اندیشی و درستکاری، نگاهی اعتقادی به پایبندی حکیم ابوالقاسم فردوسی به دین مبین اسلام و محبت وی به پیامبر اکرم (ص) و ارادت به اهل بیت (ع)، تشویق پژوهندگان معاصر برای نگاهی تطبیقی به آثار پژوهی ادبیات حماسی کهن با آثار حماسی معاصر و ایجاد ارتباط‌های علمی_ پژوهی میان آنها، از اهداف این جشنواره برشمرده شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =