نشست  تخصصی قصه های 90 ثانیه ای در کانون لرستان برگزار شد

با حضور مربیان و علاقمندان به هنرقصه گویی نشست تخصصی بخش قصه های 90ثانیه ای بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون با تدریس علیرضا آقایی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ ظهر امروز پنج شنبه 18آبان ماه 1402 با حضور مربیان و علاقمندان به هنر قصه گویی نشست تخصصی قصه های 90ثانیه ای بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون با تدریس علیرضا آقایی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان به صورت مجازی برگزار شد.
 علیرضا آقایی مدرس این کارگاه در ابتدا مربیان و اعضای کانون را قصه گویانی قوی و توانمند دانست که در هر شرایطی توانایی اجرای قصه گویی خود را به اثبات رسانده اند.
وی ضمن تشریح کامل بخش قصه‌گوی 90 ثانیه ای به عنوان یکی از بخش های جذاب جشنواره بین المللی گفت:  خلاقیت بخش جدایی ناپذیر و تاثیر گذار قصه های 90 ثانیه ای است  و قصه گو باید تمرکز بیشتری در این زمینه داشته باشد.
مدرس این نشست تخصصی در خصوص متن قصه، نحوه اجرا، کیفیت صدا و تصویر مطالبی را با ذکر مثال هایی توضیح داد و نحوه ضبط صدا که در انتخاب و داوری حایز اهمیت هست مواردی را مطرح و نرم افزارهایی مفید جهت این کار را معرفی کرد.
آقایی با اشاره به این مطلب که هنری که بر اساس زمان حرکت نکند، محکوم به نابودی است گفت: به روز رسانی و توجه به نیاز و سلیقه ی مخاطب امروزی بسیار با اهمیت است و یک کار هنری موفق، اثری است که جنبه های مختلف را به خوبی با هم تلفیق کند.
وی، درک قصه‌گو از یک قصه را بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: یک قصه‌گو باید از محتوای قصه درک کاملی داشته باشد.
‏‏گفتنی است: در پایان این نشست مربیان سوالات و ابهامات خود را در رابطه با بخش قصه‌گوی 90 ثانیه ای بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون مطرح و مدرس کارگاه به آنها پاسخ داد. 

نشست  تخصصی قصه های 90 ثانیه ای در کانون لرستان برگزار شد

نشست  تخصصی قصه های 90 ثانیه ای در کانون لرستان برگزار شد

نشست  تخصصی قصه های 90 ثانیه ای در کانون لرستان برگزار شد


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =