از برگزیدگان جشنواره‌های ونوشه و آیه‌نگار تجلیل شد

هم‌زمان با هفته مازندران از برگزیدگان جشنواره‌ ادبی ونوشه و جشنواره‌ هنری آیه‌نگار کانون پرورش فکری مازندران تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، این آیین به مناسبت گرامی‌داشت هفته مازندران با حضور اعضای برگزیده، مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر اجرایی ستاد گرامی‌داشت هفته مازندران و سایر مسئولان و خانواده‌ها در سالن اجتماعات این کانون برگزار شد.

از برگزیدگان جشنواره‌های ونوشه و آیه‌نگار تجلیل شد

حامد فاضلی کبریا با تبریک هفته مازندران از ۱۴ آبان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران و مازندران یاد کرد و افزود: در چنین روزی حکومت شیعی برای نخستین بار در ایران با حمایت و همراهی مردم شریف تبرستان از خاندان اهل بیت(ع) رسمی شد و در گستره فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان تبلور و توسعه یافت.

وی با بیان اینکه فرهنگ و زبان مازندران دارای ظرفیت‌های کهن و غنی است، اظهار داشت: وظیفه داریم این ظرفیت گسترده فرهنگی و آداب و رسوم استان را تببین نموده و در قالب برنامه‌های متعدد فرهنگی هنری به نسل نو منتقل نماییم.

مدیرکل کانون مازندران بیان داشت: برگزاری جشنواره ادبی و نوشه و جشنواره هنری آیه نگار مبتنی بر فرهنگ بومی و محلی استان و آموزه‌های دینی و تربیتی ماست که بیش از ۱۰۰۰ اثر توسط گروه سنی کودک و نوجوان  به دبیرخانه ارسال شدکه با انتخاب و آراء هیات داوران از برگزیدگان در بخش‌های مختلف قدرانی بعمل آمد.

   از برگزیدگان جشنواره‌های ونوشه و آیه‌نگار تجلیل شد

 علی سلیلی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در این آیین، ضمن تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری محل نخبگان و فرهیختگان است از برپایی این آیین در هفته مازندران در راستای توسعه فرهنگی بومی و محلی برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها قدردانی کرد.

وی به نقش شبکه‌های اجتماعی در دنیای کنونی و تاثیر آن بر نسل جوان اشاره نمود و گفت: وجود شبکه‌های اجتماعی و توسعه روزافزون تکنولوژی تاثیر مهمی  در ابعاد مثبت و منفی در حوزه‌های متعدد از جمله فرهنگی و اجتماعی دارد.  

سلیلی تاکید کرد: نسل امروز در پرتو توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی رشد می‌یابد. بر همین اساس تهدیدها و فرصت‌های زیادی را تجربه می‌نماید. لذا نقش آفرینی مسئولان فرهنگی بسیار حایز اهمیت است.

این مسئول فرهنگی استان خاطر نشان ساخت: وجود دستگاه‌های فرهنگی مانند کانون و برگزاری چنین برنامه‌هایی، نقش اساسی در تبیین فرهنگی ایفا می‌نمایند.

وی نقش کانون پرورش فکری و تاثیر آن در کودکان و نوجوانان که آینده داران کشور هستند، مهم خواند و افزود: هفته مازندران بازخوانی آداب، رسوم  و سنن فرهنگی ماست و می‌‎بایست با برنامه ریزی دقیق این فرهنگ کهن را برای بچه‌های امروز  بازآفرینی کنیم.

در ادامه این برنامه، استاد محمد رضا اسحاقی، خنیاگر بزرگ مازندران و گنجینه زنده بشری کشور به اجرای موسیقی محلی استان و معرفی آن پرداخت.

همچنین استاد علی حسن نژاد، شاعر و پژوهشگر فرهنگ مازندران نیز در این برنامه به تشریح و معرفی آداب و سنن مازندران پرداخت و یک قطعه شعر مازنی برای حاضران قرائت کرد.

در ادامه از کتاب قصه‌های بومی مازندرانی و نشریه فرهنگی هنری و ادبی  نوج که به کوشش این اداره کل گردآوری و به چاپ رسید بازنمایی شد.

همچنین در بخش دیگر برنامه،  از استاد اسحاقی و استاد حسن نژاد به عنوان مفاخر فرهنگی هنری و ادبی استان مازندران قدرانی بعمل آمد.

قصه‌گویی سمیه حسن پور از مربیان کانون با موضوع: کودکان فلسطین- ارایه و معرفی اثر هنری نقاشی توسط پریما پناهی، یکی از اعضای برگزیده جشنواره هنری آیه نگار – شعر خوانی ستایش کاظمی و هستی بهمنش از اعضای برگزیده جشنواره ادبی ونوشه و آیین تقدیر از برگزیدگان این دو جشنواره از دیگر بخش‌های برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =