کانون پرورش فکری خراسان جنوبی و هفته‌ای پر بار برای یار مهربان

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی از پیش بینی بیش از ۲۰۰ برنامه‌ی متنوع ویژه سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می شود از سوی این اداره کل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با بیان اینکه سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ الی ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از رسالت‌های اصلی کانون پرورش فکری است و تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ۶۲گانه کانون با محوریت کتاب و کتابخوانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است گفت: برای ایجاد علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی، عوامل متعددی نقش دارند که نخستین آنها «خانواده» است و در این هفته برنامه‌های کانون خانواده محور نیز خواهد بود.

حمیدی بر پایی جشن کتاب در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون معرفی و تجلیل از کودکان و نوجوانان و خانواده های کتابخوان در سطح مراکز کانون، استمرار پویش کتابخوانی و معرفی کتاب در پیام رسان ها  و شبکه استانی خاوران ، رونمایی از کتاب  «نگاه نو» شامل مجموعه آثار اعضای انجمن عکاسی کانون استان، اجرای طرح کتابخوانی «یک دقیقه آقای مدیر» و دعوت کودکان و نوجوانان از مدیران دستگاه های اجرایی برای خوانش کتاب، برگزاری جلسات نقد کتاب«صمیمانه با کتاب» توسط اعضای کودک و نوجوان با هدف آشنایی با کتاب ها، نویسندگان، تصویرگران و مترجمان کتاب بخش از برنامه های پیش ینی شده است.

وی ادامه داد: در این هفته نشست‌های تخصصی فعالان فرهنگی با دعوت از شاعران و نویسندگان و صاحبان انتشارات در محل اداره کل کانون، اعزام مروجان کتاب به عنوان «کانون یار مدرسه » به مدارس و معرفی کتاب های کانون و دعوت از دانش آموزان برای خوانش کتاب و راه اندازی پویش اهدای کتاب به مناطق محروم در سطح  مراکز و مدارس با مشارکت اعضای  کانون یار مدرسه، برپایی کارگاه های کتاب سازی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با چگونگی انتشار یک کتاب از جمله طراحی جلد، صفحه آرایی، حروف چینی، انواع قطع کتاب و... از دیگر برنامه های کانون خواهد بود.

مدیر کل کانون استان گفت: با توجه به ظلم و ستمی که از سوی رژیم اسرائیل به کودکان غزه وارد می شود، کتاب خواهرم پرنده شد شامل مجموعه شعر برای کودکان غزه نوشته بابک نیک طلب در سطح مراکز کانون استان معرفی و  جلسات شعر خوانی با محوریت کودکان غزه با حضور کودکان و نوجوانان و والدین و همچنین ایستگاه  اختصاصی کتابسازی توسط  کودکان و نوجوانان با موضوع کودکان غزه نیز برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح ایستگاه کتابخوانی در محل اداره کل کانون پرورش فکری ویژه کارکنان و تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی و اجرای طرح های خلاق کتاب‌خوانی در سطح مراکز کانون و اهدای کتاب توسط کودکان و نوجوانان به صاحبان مشاغل در سطح شهر و اعزام کاروان پیک امید به مناطق محروم و کم برخوردار و اجرای فعالیت‌های کتاب محور برای کودکان مناطق روستایی از جمله اهدای کتاب، پخش فیلم ، برگزاری مسابقات کتابخوانی نیز خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =