یادداشت مدیر کل کانون استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

مدیرکل کانون استان خراسان رضوی در یادداشتی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نوشت: فرزندان ما سکان دار آینده این دیار هستند و بایستی به سلاح دانش و بینش مجهز باشند و کدام ایمنی بالاتر و بهتر از کتاب که چراغ راه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، متن یادداشت ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

کتاب ها دریچه های روشنی هستند که رو به جهان هستی باز می شوند و دست مخاطبان خود را می گیرند و گام به گام به سمت زندگی بهتر می برند. هر کتاب سرآغاز زندگی در دنیایی نو است و می تواند افق های تازه ای فراروی خواننده خود باز کند. تأثیر مستقیم کتاب و کتابخوانی در گسترش و رشد جامعه و هدایت آن به سمت تعالی، بر هیچ کس پوشیده نیست. جامعه ای که مردم آن با کتاب، این هدیه الهی، انس و الفت بگیرند بی شک در دشوارترین ورطه ها هم می تواند معبری برای خود بسازد و به رهایی بیندیشند.

هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی است تا به اهمیت حضور این یار دیرینه در تار و پود جامعه بیشتر بیندیشیم و تلاش کنیم تا با قرار دادن کتاب در بخش های مختلف و متعدد زندگی روزمره و یاری جستن از تعالیم منتشر در آن، خانواده ها و کودکان و نوجوانان را به جانب تقویت هویت ایرانی و اسلامی سوق دهیم. جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به تعالیم روشنگر کتاب نیازمند است تا بتواند به داشته های ارزشمند و گنجینه های فاخر ادبیات و فرهنگ خود بیشتر آگاه شود و آنها را بخواند و به بازشناسی هویت فرهنگی خود بپردازد، و این وظیفه ما متولیان کتاب را بیشتر و دشوارتر می کند.

در این میان اهمیت کتابخانه های ویژه کودکان و نوجوانان و فعالیتهای کتاب محور برای این قشر از جامعه آنجا بیشتر رخ می نماید، که فرزندان ما سکان دار آینده این دیار هستند و بایستی به سلاح دانش و بینش مجهز باشند تا بتوانند در مقابل سیلابهای بی امان دنیای آینده که در زمینه های مختلف جامعه را مورد هجوم قرار خواهد داد، ایمن باشند و کدام ایمنی بالاتر و بهتر از کتاب که چراغ راه است و کشتی نجات. امید است که ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی مربیان دلسوز و کاربلد حوزه کودک و نوجوان، بتوانیم در مسیر رشد و تعالی فرزندان ایران گامهای مقتدر و اثر بخشی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =