قطار جشنواره قصه‌گویی در کانون استان قزوین به ایستگاه آخر رسید

با معرفی و قدردانی از برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان قزوین به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ آیین پایانی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون قزوین در سالن نمایش مجتمع کانون استان برگزار شد.

این برنامه که با حضور سیدعلی اکبرموسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، حسین برجی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی  شهرداری قزوین  ، حجت الاسلام  حسین شهسواری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  استان و  جمعی از مسئولان استانی، شرکت کنندگان جشنواره، اعضا، مربیان و شماری از دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی برگزار شد، با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

در بخشی از این برنامه مدیرکل کانون همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان، قصه‌گویی را ابزاری تربیتی و آموزشی دانست که از گذشته تاکنون در فرهنگ و تمدن ما جاری و موثر بوده است و در ترویج خصایل بزرگ انسانی و انتقال مفاهیم  از بهترین روش‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: امروزه قصه کارکرد تازه ای برای درمان اختلالات رفتاری کودکان مثل اضطراب، پرخاشگری و... دارد

مدیرکل کانون تاکید کرد : کانون به عنوان  متولی امر قصه‌گویی تلاش می‌کند قصه و قصه‌گویی را به آغوش خانواده ها برگرداند.

بخش یک دقیقه سکوت در همدردی با کودکان غزه، هم‌خوانی سرود«کودکان صلح»، نمایش تیزر قصه‌گویی، گزارش دبیر اجرایی جشنواره، اجرای بخش‌های نمایشی متنوع، نماهنگ داوران، خوانش بیانیه هیئت داوران، اجرای چند قصه‌گویی و آیین قدردانی از برگزیدگان، داوران، دست اندرکاران و شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

هیئت داوران این جشنواره در  بخشی از بیانیه خود بر استفاده بهینه از صحنه، دقت در انجام حرکات نمایشی، انتخاب درست ابزار و موارد دیگری برای بالابردن کیفیت قصه‌گویی اشاره کردند

در بخش قدردانی از برگزیدگان شرکت کنندگان به شرح زیر معرفی و قدردانی شدند؛

در بخش ملی ( نوجوان ) سارینا حاجی با قصه «نخودی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین، بهاره کاتبی با قصه «وزوزی» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع و مائده طاهر  با قصه «ماع اوله اوله»از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین هر سه با  مربی‌گری آزاده آقامیربها، رتبه اول و دوم و سوم را کسب کردند. 

در این بخش آیسان سلیمی با قصه «عمو زنجیرباف»از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک با مربی‌گری زهرا یکه فلاح و هانیه عباسی با قصه «ستاره زمینی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین با مربی ‌گری فاطمه شایان مجد شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، فاطمه سیدرضایی با قصه «کدوقلقله زن» و بهیه سلیمانی با قصه «مهمان‌های ناخوانده» به عنوان برگزیده معرفی شدند.هم‌چنین در این بخش محمد یکه فلاح با قصه «حسنم ایشالا» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ویژه (قصه‌ی کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه‌ی کار و تلاش) اکرم ربانی مربی فرهنگی مرکز فرهنگی و هنری شماره دو آبیک با قصه «کانادادرای» برگزیده شناخته شد

در بخش ویژه شهید سلیمانی«قصه‌های نامداران» (روایت اسطوره‌ها)  امیر ورسه‌ای با قصه «قاسم و لودر» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی برگزیده شد.

برگزیده بخش ویژه لبخند هم در بخش اعضا فایزه نصیری با قصه «مرد حیله گر» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری فرزانه گلدوزان بود.

در این بخش و گروه سنی بزرگسالان مهسا اتارخانی با قصه «پادشاه غول‌ها» مربی مرکز فرهنگی و هنری مجتمع رتبه اول، زهرا یکه فلاح مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری شماره یک آبیک با قصه «گوسفندی کوچک» رتبه دوم و نازنین آشوری از مرکز فرهنگی و هنری شریفیه با قصه «خرچ و خروچ و خیریچ »رتبه سوم را کسب کردند ، در این بخش مهری قهوه‌چی مربی بازنشسته مرکز فرهنگی و هنری آوج با قصه«گریه آن سه نفر» شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش آیینی – سنتی  گروه سنی نوجوان، طناز رئوفی نژاد  از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها برای قصه«نقل وهب»رتبه اول و فاطمه زهرا رضایی با قصه«گذر سیاوش از آتش»از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری مینا عابدی رتبه دوم و نگار بیاتی با قصه «هفت خوان رستم»از مرکز فرهنگی و هنری الوند با مربی‌گری زهرا برجی رتبه سوم را کسب کردند.

در این بخش آنیسا طاهرخانی با قصه «رستم و سهراب» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک تاکستان با مربی‌گری سارا طاهرخانی و طاها ذوالفقاری با قصه «سهراب و گردآفرید» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش آیینی-ستنتی بزرگسال نیز مبینا رحمانی با قصه«رستم و سهراب» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک تاکستان با مربی‌گری نسیم طاهری برگزیده شناخته شد.

در بخش ویژه غیررقابتی «قصه‌گویی با موضوع غزه » نیز مطهره گروسی با قصه«سنگ» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی قصه‌گویی کرد و مورد قدردانی قرار گرفت.

سارا امیدوار کارشناس فرهنگی کانون استان خراسان رضوی (مدرس قصه گویی و نمایش خلاق و مجری قصه گوی صدا و سیما)، زهره معماری نسب از کارشناسان قصه‌گویی همان استان و لیلا ابراهیمی مربی فرهنگی کانون استان قزوین و از برگزیدگان جشنواره‌های قصه گویی داوران این جشنواره بودند و در بخش آیینی و سنتی نیز کیوان حبیبی(رییس هنرهای نمایشی استان و داور جشنواره ‌های قصه‌گویی کانون) در جمع داوران داشت

هم‌چنین عفت تفضلی از برگزیدگان جشنواره ‌های قصه گویی از کانون استان هرمزگان ناظر این جشنواره بود و فاطمه حبیب پور کارشناس ارزیابی استان ارزیابی آن را برعهده داشت.

این داوران پیش از برگزاری آیین اختتامیه نیز در یک نشست توجیهی با حضور قصه‌گویان و مربیان کانون استان قزوین شرکت کردند.

گفتنی‌ست ۶۰ شرکت کننده راه یافته به مرحله استانی در این جشنواره در بخش‌های نوجوان، نوجوان-آیینی سنتی، بزرگسال-مربی، بزرگسال (آزاد)، بزرگسال-آیینی سنتی، مادربزرگ و پدربزرگ‌ها ، بخش ویژه سردار سلیمانی ، بخش ویژه لبخند و غزه به مدت دو روز در ۲۰ و ۲۱ آبان قصه‌گویی کردند.

اجرای بخش‌های نمایشی متنوع به همت خانه تئاتر استان از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

علاقه مندان به شرکت در بخش  قصه نود ثانیه ای تا پایان آبان ۱۴۰۲ فرصت دارند تا از طریق سایت جشنواره به نشانی kanoonfest.ir ثبت نام و قصه خود را ارسال کنند.

گفتنی‌ست رویکرد تازه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است و  مرحله پایانی این جشنواره با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

قطار جشنواره قصه‌گویی در کانون استان قزوین به ایستگاه آخر رسید

قطار جشنواره قصه‌گویی در کانون استان قزوین به ایستگاه آخر رسید

قطار جشنواره قصه‌گویی در کانون استان قزوین به ایستگاه آخر رسید

قطار جشنواره قصه‌گویی در کانون استان قزوین به ایستگاه آخر رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =