آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی کانون کرمانشاه

در راستای ترویج و توسعه‌ی فعالیت‌های کتاب‌محور در استان، آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی مراکز کانون کرمانشاه، در بخش‌های مختلف کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای ترویج و توسعه‌ی فعالیت‌های کتاب‌محور در استان، آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی مراکز کانون کرمانشاه، در بخش‌های مختلف کتابخوانی برگزار شد.
محمد خیاط زنجانی ضمن خیرمقدم به میهمانان، آیاتی از کلام‌الله مجید را در باب اهمیت مطالعه قرائت نمود و بیان داشت: کتاب مقدس است و خداوند در قالب کتاب مقدس قرآن آموزه‌های دینی را به ما فرمود و با ما سخن گفته است، مطالعه ظرفیتی مهم برای دانستن می‌باشد و فرق انسان با دیگر موجودات در این است که اهل تفکر و اندیشه هستیم و باید در مسیر انسانی و انسانی بودن، یار مهربان را نگه داریم. زندگی رو به رشد است و هر روز بیشتر مطالعه نمودن یعنی طلوع خورشید دانستن در انسان ...

آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی کانون کرمانشاه
وی افزود: ما باید سعی کنین هر لحظه که می‌گذرد بیشتر بدانیم و به دانسته‌های خود بیافزاییم، ما برای دانستن و شناخت بیشتر خلق شده‌ایم و باید روش‌های مختلف مطالعه را بیاموزیم و به دقایق مطالعه‌ی خود افزونی بخشیم و کتاب این یار مهربان را همیشه به همراه داشته باشیم و دست دوستی با مهربان‌ترین دوست بدهیم.
زنجانی با تشکر از زحمات کانون استان در راه هموار نمودن مسیر مطالعه و جذاب‌تر نمودن آن، تصریح کرد: یکی از نقاط قوت کانون استفاده از روش‌های خلاق کتابخوانی می‌باشد که آن را از دیگر دستگاه‌های اجرایی متمایز می‌سازد و ما باید سعی کنیم که بهره‌وری در کانون را رشد دهیم و در این زمینه به فرآیندها و نتایج مطلوب‌تری دست یابیم. 

آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی کانون کرمانشاه
مدیرکل کانون استان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌ی کتابخوانی در سال ۱۴۰۲ توسط کانون کرمانشاه، گفت : خوشبختانه آمار فعالیت‌های کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چشمگیر است و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا آبان‌ماه جاری، ۴۷ شیوه‌ی خلاق توسعه و ترویج کتابخوانی توسط مراکز کانون استان اجرا گردیده که در همین راستا ۶۶۴۵۸ جلد کتاب به امانت رفته است و در این میان ۱۰۶۵ دفعه فعالیت‌های کتاب‌محور اجرا گردیده که تعداد شرکت‌کنندگان در این فعالیت‌ها ۱۸۳۹۵  نفر ( کودک و نوجوان دختر و پسر ) بوده است.
لازم به ذکر است که تعداد کتاب‌های ارسال شده به مراکز کانون با هدف تجهیز آنها از ابتدای سال تا کنون ۲۰۰۰۰ جلد بوده که که بعد از ثبت در قفسه‌های کتاب چیده شده و در اختیار کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی قرار گرفته است که ۴۰۰۰ جلد کتاب دیگر نیز ضمن تقسیم‌بندی در ستاد، آماده‌ی ارسال به این مراکز می باشد.

آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی کانون کرمانشاه
همچنین در فعالیت‌های کتابخوانی و طرح‌های توسعه و ترویج کتابخوانی اجرا شده توسط مراکز کانون استان، بسیاری از کودکان، نوجوانان، والدین و اولیاء تربیتی شرکت داشته‌اند که آمارهای ارائه شده تنها مختص اعضای مراکز بوده است و نیز با هدف به‌روز رسانی مطالعات همکاران کانون کرمانشاه در بخش‌ کتابخوانی، هر ماهه جلسات نقد و بررسی کتاب برگزار می‌گردد که حاصل آن نقد و بررسی دو کتاب از بخش کودک و نوجوان توسط کارشناسان و مربیان در بخش ستاد و ۳۸ مرکز استان، در هر ماه خواهد بود. 
در ادامه برنامه‌های مختلفی همچون نمایش عروسکی، اجرای سرود نمایش، کلیپ فعالیت‌های کتابخوانی و .... اجرا شد و نتایج داوری شیوه‌های خلاق ترویج کتابخوانی مراکز کانون استان، با معرفی برگزیدگان طرح‌های خلاق کتابخوانی کانون کرمانشاه و اعضای برتر  کتابخوان صورت پذیرفت و با اهدای لوح و هدیه از آنها تقدیر شد. 

آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی کانون کرمانشاه
 از ابتدای سال ۴۷ شیوه ی ترویج کتابخوانی توسط مربیان فرهنگی ،هنری و ادبی طراحی و مورد بررسی واحد کارشناسی و رابط مربوطه فرانک گلشنپور کارشناس فرهنگی قرار گرفت و سپس در مراکز استان به اجرا درآمد. شیوه‌های توسعه و ترویج کتابخوانی در قالب طرح‌های دیواری، ماکت‌های مختلف، ابزارهایی همچون باجه‌های بانک کتاب، صندوقچه‌ها و کارهای کاغذ و تا و... که هر یک با تکنیک‌های مختلف در مراکز ارائه گردید که جذابیت و خلاقیت این شیوه‌ها توانست مخاطبان کودک و نوجوان و والدین بسیاری را جذب نموده و به مطالعه و فعالیت‌های متنوع کتاب محور بیانجامد، داوران این بخش از کتابخوانی را کارشناسان استان، منیژه‌سادات حسینی، یگانه عبدالمالکی، مژگان خوش‌طبع وشهرزاد قهرمانی به عهده داشتند که نتایج داوری بدین شرح اعلام گردید:

آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی کانون کرمانشاه

* برگزیدگان طرح‌های خلاق کتابخوانی:

۱- "راه زیارت حسین (ع) "  از کتایون باقلی 

۲-  "  کورس کتاب " از ناهید مصطفایی 

۳-    "بانک کتاب"  از مریم شاه محمدی 

۴-  " تار کتاب، پود دانش" از عشرت موسی زاده
 
۵- " دریائی پر از در و گوهر " از مژگان اعرابی 

۶-  "مسافران کوچک کهکشان  "از شهرزاد مومیوند
                                      
۷-   " طبقی از گل، ورقی از گلستان"  از بهشته قطبی 

۸-"  با من بخوان"   از الهام مرادی

آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی کانون کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =