برگزاری نشست تخصصی قصه گویی با حضور قصه گویان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در نشستی که با حضور قصه گویان در حاشیه جشنواره در مورخه ۱۴۰۲٫۰۸٫۲۴ برگزار شد، حسین قربان زاده داور این مرحله از جشنواره مباحث خود را با طرح این سوال شروع کرد: در دنیای مدرن آیا به قصه گویی احتیاج داریم؟ سپس در پاسخ به سوال مطرح شده افزود: امروزه از قصه گویی مدرن می توانیم به بهترین شکل بهره ببریم‌. در این روش از قصه گویی، قصه گو از وسایل به روز و تکنولوژی به نفع قصه استفاده می کند. 

وی افزود: بچه هایی که از کودکی قصه شنیده اند، به لحاظ تربیتی با بچه هایی که قصه نشنیده اند، متفاوت هستند و تربیت کسی که قصه گوش می دهد ساده و راحت است.

 در ادامه، حسین قربان زاده با اشاره به اصول، ویژگی ها، تکنیک ها و قابلیت های قصه گویی مدرن، قصه گویان را به مطالعه بیشتر توصیه و بیان کرد: قصه گویی یک هنر است و هنر همیشه با تمرین و ممارست همراه می باشد.

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز سه شنبه ۲۳ آبان  و آیین اختتامیه روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهید فرخی ارومیه برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی قصه گویی با حضور قصه گویان

برگزاری نشست تخصصی قصه گویی با حضور قصه گویان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =