برگزاری نشست مجازی علمی " فبک اسلامی " توسط کانون کرمانشاه

همزمان با روز حکمت و فلسفه، برگزاری نشست مجازی علمی " فبک اسلامی؛ چیستی و چگونگی؟ " توسط کانون کرمانشاه با همکاری مرکز تخصصی کلام اسلامی و مجمع عالی حکمت اسلامی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، همزمان با روز حکمت و فلسفه، برگزاری نشست مجازی علمی " فبک اسلامی؛ چیستی و چگونگی؟ " توسط کانون کرمانشاه با همکاری مرکز تخصصی کلام اسلامی و مجمع عالی حکمت اسلامی، برگزار شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، ضمن اشاره به اهمیت فبک، بیان داشت: یکی از سیاست‌های جدید کانون در حوزه‌ی فلسفه‌ی اسلامی برای کودکان است، بر همین اساس این نشست با همکاری مرکز تخصصی کلام اسلامی و مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار گردید که حدود صد و پنجاه نفر از مربیان، والدین، فعالان تربیتی و علاقه‌مندان به این حوزه در این نشست مجازی علمی شرکت نمودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد صادق علیپور ( عضو مجمع عالی حکمت اسلامی و گروه فلسفه برای کودکان )، با ارائه‌ی مباحثی در خصوص فبک گفت : در واقع بحث ارزش‌ها باید محور یادگیری قرار بگیرد و ما باید کاری کنیم که کودک ارزش را متعلق به خود بداند و این زمانی اتفاق می‌افتد که کودک به آن بیاندیشد و در این راه باید اندیشه‌ی کودک به صورت مکرر به کار گرفته شود و در حوزه‌ی فلسفه و دانش، ارزش و و تفکر باید اصل و مبنا باشد.
در ادامه مباحث مختلفی طرح شد همچون: چرایی تولد فبک و به وجود آمدن این مبحث، یادگیری چگونگی همدردی با کودکان، عنصر تربیت و تربیت موفق، فلسفه‌ی ارزش‌ها، نحوه‌ی ورود به حوزه‌ی فلسفه، راه‌های تعامل کودک با فلسفه و مال خود کردن آن، ضرورت حضور انسان در جمع و اجتماع برای پرورش یافتن، تشکیل تیم و گروه برای خروج از انزواگرایی، ایجاد تفکر، مکالمه‌ی بیشتر با قوه‌ی تفکر قوی و توجه به محتوا، ایجاد زمینه برای کودکان جهت صحبت کردن، القای حس امنیت به کودک و ... که در مورد هر یک از آنها با ذکر مثال‌هایی توضیحات لازم ارائه گردید. 
لازم به ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با همکاری مرکز تخصصی کلام اسلامی و مجمع عالی حکمت اسلامی نشست مجازی علمی «فبک اسلامی؛ چیستی و چگونگی؟» را با ارائه‌ی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد صادق علیپور(عضو مجمع عالی حکمت اسلامی و گروه فلسفه برای کودکان) در روز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه برگزار نمود، که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =