کانون کرمانشاه عرصه‌ی هنرمندی هنرمندان سرود و نمایش

با اعلام فراخوان جشنواره‌ی سرود آفرینش و هنرهای نمایشی، کانون کرمانشاه عرصه‌ی هنرمندی هنرمندان سرود و نمایش می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با اعلام فراخوان جشنواره‌ی سرود آفرینش و هنرهای نمایشی، کانون کرمانشاه عرصه‌ی هنرمندی هنرمندان سرود و نمایش می‌گردد.
محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان، با اعلام این خبر گفت: همانطور که در شیوه‌نامه نیز آمده، نمایش به عنوان واسطه‌ی تربیتی اثرگذار، در تربیت مخاطب از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حساب می‌آید. بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که نمایش می‌تواند علاوه بر رشد و پرورش خلاقیت و هنر در میان کودکان و نوجوانان راهی برای جامعه‌پذیر نمودن آنها باشد و در این میان تردیدی نیست که برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌های مرتبط با نمایش می‌تواند نقش تاثیرگذاری در این فرآیند داشته باشد.
وی افزود: علاوه بر این باید توجه داشت که فرا گرفتن ارزش‌های اخلاقی، تعامل مناسب با همسالان، افزایش اعتماد به نفس و انگیزه‌ی کار گروهی و مهارت‌های فردی از دستاوردهای جشنواره‌های نمایشی است که ما نیز وظیفه داریم به آن بها دهیم و نقش خود را در این زمینه جهت تحقق اهداف تعریف شده ایفا نماییم.
دومین جشنواره‌ی ملی سرود آفرینش " نغمه‌های روشن فردا " با موضوعات سرزمین من ( ایران، وطن، پرچم و ... )، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران ( شخصیت‌های تاریخی و انقلابی )، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی، آزاد؛ در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان ۷ تا ۲۲ سال است که آخرین مهلت ارسال اثر در قالب لوح فشرده در بخش سرود تا اول بهمن ماه ۱۴۰۲ می‌باشد. 
نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان نیز با شعار " این صحنه خانه‌ماست "  در بخش‌های نمایش ( صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی )، نمایش خلاق ( نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش ) و نمایشنامه‌نویسی، برای شرکت‌کنندگان ۷ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌گردد که آخرین مهلت ارسال اثر در قالب لوح فشرده در بخش هنرهای نمایشی تا اول بهمن ۱۴۰۲ و آخرین مهلت ارسال اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی و نمایش خلاق ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام گردیده‌است.
لازم به ذکر است امسال هر دو جشنواره در سطح ملی برگزار شده و تمام گروه‌های سرود و نمایش از تمام ادارات و ارگان‌های فرهنگی و هنری می‌توانند در جشنواره‌ها شرکت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =