رویکرد کانون، مردمی‌سازی هنر قصه‌گویی است

سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: قصه، ابزاری موثر برای شکل‌دهی به شخصیت مخاطب باشیوه‌های هدف‌مند و هنرمندانه است.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ این بخشی از سخنان مجتبی حاذق، سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کانون کشور در آیین پایانی مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون در استان گیلان است.

حاذق که روز دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۲ و درجمع مسئولان، صاحبان قلم و اندیشه و علاقه‌مندان به هنر قصه ‌و قصه‌گویی صحبت‌می‌کرد، سخنان خود را با خوانش شعری در ارتباط با نقش و جایگاه قصه‌گویی در ارایه غیرمستقیم آموزه‌های تربیتی آغازکرد و کارکردهای این ابزار تربیتی را فراتر از پند و سخن صرف دانست.

وی هم‌چنین، رویکرد کانون پرورش فکری در ارتباط با این ابزار هنری و حرکت در مسیر مردمی‌سازی قصه و قصه‌گویی را مورد توجه قرارداد و با اشاره به استقبال روزافزون از این گنجینه سرزمین مادری گفت: با اهداف ترسیم شده فاصله داریم و باورمندیم، برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی نقش مهمی در نیل به این هدف‌ها دارد.

او درعین‌حال، تلاش‌های همکاران کانون برای ترویج و  نهادینه‌سازی فرهنگ قصه‌گویی را اثربخش خواند  و این حرکت‌های فرهنگی را شایسته قدردانی ارزیابی‌کرد.

این مسئول فرهنگی در ادامه، از برگزاری یک رویداد مهم ادبی کشوری به میزبانی استان گیلان سخن‌به‌میان‌آورد و افزود: طی روزهای منتهی به پایان هفته جاری، این‌گردهم‌آیی مهم و گشایش باشگاه رویش استعدادهای ادبی نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در دهکده ساحلی بندرانزلی شاهد خواهیم‌بود.  

سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور درپایان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری در گیلان تاکیدکرد: این حرکت‌های سازنده به تحقق اهداف فرهنگی این نهاد کمک‌می‌کند.

گفتنی‌است، مرحله استانی جشنواره بیست‌و ‌پنجم در گیلان ۲۷ تا ۲۹ آبان سال ۱۴۰۲ در رشت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =