قصه گویی بهترین راه برای انتقال تجربه است

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان، هنرمندان، مسئولان ارشد استان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی، با شرکت راه ‌یافتگان به این مرحله در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ امروز سه شنبه 30 آبان ماه 1402 آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان، هنرمندان، مسئولان ارشد استان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی، با شرکت راه ‌یافتگان به این مرحله در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری لرستان در خرم آباد برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان در اختتامیه مرحله استانی بیست وپنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون استان لرستان گفت: امروز کودکان غزه زیر بمباران شدید رژیم ددمنش اسراییل هستند و ما نیز در راستای همدردی با این کودکان قسمتی از اجراهای قصه گویی را در حمایت از این کودکان مظلوم قرار دادیم.
محمدجواد محمدی افزود: قصه گویی بهترین راه برای انتقال تجربه است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. قصه گویی پیشینه ای پیوسته به تاریخ پیدایش انسان دارد. علاقه به قصه و شنیدن خاطره ها و ماجراها را آفریننده دانا در نهاد انسان گذاشته است. به همین دلیل همواره یکی از عمده ترین و رایج ترین راه های انتقال تجربه و سرگرمی قصه گویی و گوش سپردن به قصه ها بوده است  
 محمدی با اشاره به شعار جشنواره امسال با عنوان« با قصه لبخند بسازیم » و توجه به رویکرد امیدآفرینی گفت: لبخند می تواند باعث شادابی بیشتر و نشاط مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان می شود و قصه گویی به عنوان میراث گران‌بهای فرهنگی در طول سال توسط مربیان و اعضا در مراکز اجرا می شود .
قصه گویان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان لرستان  در بخش‌های  مدرن کلاسیک ، آیینی و سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه‌ی لبخند، قصه‌ی کودکان مظلوم غزه و همچنین قصه‌هایی با موضوع امنیت اجتماعی نیروی انتظامی به رقابت پرداختند.
وی عنوان داشت: بیش از 265 نفر در جشن قصه‌گویی امسال شرکت داشتند و با پایش مرحله نخست جشنواره در کانون لرستان 34 قصه‌گو به مرحله رقابتی راه یافتند وپس از اجرای قصه ها 14 برگزیده و9 قصه گوی شایسته تقدیر از سوی هیات داوران شامل: رحمت غلامی، ملوک هاشمی،گلشن حسنوند و مریم شریف زاده به عنوان ناظر انتخاب و برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند.
گفتنی است: رقابت استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی در روزهای دوشنبه و سه شنبه 29 و 30 آبان ماه 1402در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری استان لرستان در خرم آباد برگزار شد.

قصه گویی بهترین راه برای انتقال تجربه است

قصه گویی بهترین راه برای انتقال تجربه است

قصه گویی بهترین راه برای انتقال تجربه است


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =