نشست تخصصی با رضا موزونی نویسنده‌ی کودک و نوجوان کرمانشاهی

به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی، نشست تخصصی و دیدار اعضای کانون با رضا موزونی نویسنده‌ی کودک و نوجوان کرمانشاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی، نشست تخصصی و دیدار اعضای کانون با رضا موزونی نویسنده‌ی کودک و نوجوان کرمانشاهی برگزار شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، ضمن ارج نهادن به حضور این شاعر و نویسنده‌ی کرمانشاهی و تقدیر از وی، گفت: از گذشته تا به امروز کتاب و کتابخوانی مقوله‌ی ارزشمندی‌ بوده که هرگز از اهمیت آن کاسته نمی‌شود، کتاب یعنی فرهنگ، دانش، داشته‌ها، دانسته‌ها و به طور کلی گنجینه‌ی یک سرزمین؛ زمانی پیشرفت از ابعاد مختلف آن در یک جامعه حاصل می‌گردد که مطالعه یک ارزش و اهمیت دانسته شود که با بالابردن این فرهنگ در اجتماع به خودی خود بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی، اجتماعی و ... شکل می‌گیرد و طی یک فرآیند ساخته می‌شود.

نشست تخصصی با رضا موزونی نویسنده‌ی کودک و نوجوان کرمانشاهی
وی افزود: اگر کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان این سرزمین هستند، از شخصیت‌های نقش‌آفرین در جامعه‌ی خود الگو بگیرند، اتفاقات ارزنده‌ای محقق خواهد شد، برای مثال در حوزه‌ی شعر، داستان، نویسندگی در استان کرمانشاه اساتید شاخصی وجود دارند که در بخش معاصر آن، می‌توان از حضور این فرهیختگان بهره‌مند شد و تعالیم و تجارب آنها را به کار گرفت و کانون استان کرمانشاه با مربیان و اعضای مستعد خود این ظرفیت را دارد که به‌عنوان قطب کشور در حوزه‌ی شعر، داستان و قصه نقش‌آفرینی کند.
در این نشست که جمعی از مربیان، والدین و اعضای کانون نیز شرکت داشتند و با تعامل شرکت‌کنندگان با نویسنده همراه بود مباحث بسیار پرباری طرح شد؛ همچنین تبادل تجربیات  جذاب و شنیدنی بین دو نسل را می‌توان از اتفاقات خوب این نشست برشمرد؛ در ادامه اعضا و مربیان کانون استان با حضور فعال دراین برنامه به نقد و بررسی آثار نویسنده پرداختند و کتاب‌های " همه‌ی بچه‌ها لاکپشت کوچولو هستند" ، "یخی که عاشق خورشید شد "و " میمگه جارو برقی" از آثار رضا موزونی مورد بحث قرار گرفت. 
سپس تعدادی از مربیان و اعضا به خوانش آثار خود پرداختند و موزونی آنها را به شناخت استعدادهای خود تشویق نمود و راه‌های پیشرفت در نویسندگی را تبیین کرد و در خصوص نحوه‌ی داستان‌نویسی توضیحاتی را ارائه نمود. در خاتمه نیز نویسنده به سوالات مخاطبان پاسخ گفت و چند شعر، حکایت زیبا و تازه را از آثارش را قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =