کد خبر: 334091
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
بازدید 168
فراخوان سومین جشنواره استانی ”تک فریم های کودکانه“

جشنواره پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برای گروه‌های؛ اعضای نوجوان مراکز فرهنگی، هنری/ مربیان کانون پرورش فکری و دانشجویان رشته پویانمایی و مبتدی با هدف شناسایی و کشف استعداد اعضا و مربیان و خلق آثار پویانمایی با ایده‌های نو و خلاق توسط علاقه‌مندان به این هنر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، به گفته روح الله زارع دبیر اجرایی سومین جشنواره استانی تک فریم های کودکانه : پویایی و حرکت در ذات انسان نهفته است و این را به روشنی در آثار حکاکی شده روی سنگها و دیواره‌های غارها که توسط انسان‌های عصرحجر به جا مانده، میتوان دید و این دلیلی است بر عزم آدمی برای خلق، که مستلزم تفکر و پویایی‌ست و در تمام هنرها چه پویا و چه ایستا قابل مشاهده می باشد. یکی از تمرینها جهت تجربه حرکت و خلق اثری پویا، جان بخشی به اشکال و اجرام بی جان است که در سینما ، ژانر انیمیشن یا پویانمایی نامیده می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که تجربه‌ی خلق اثر برای انسان جذاب می‌باشد، لذا پویانمایی یکی از بهترین تمرینها برای کودک و نوجوان است چراکه کودکان با صبر و تلاش و پشتکار و همفکری و همکاری سعی در جان بخشی به سوژه‌های خود می کنند وتخیلات خود را به گونه‌ منحصر به خود به تصویر می‌کشند. همچنین دیگران را در لذت دیدن آثارشان شریک می‌کنند و نگفته های خود را با تصاویر بیان میکنند.

دبیر اجرایی این جشنواره افزود؛ از این رو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد تلاش می کند با برگزاری سومین جشنواره پویانمایی "تک فریم های کودکانه" استعدادهای کودکان و نوجوانان را در زمینه این هنر شناسایی و در پرورش و رشد بهتر آنها در مسیر نیرومند ساختن بدنه این ژانر در سینمای کشور قدم موثری بردارد و این مستلزم تلاش بی‌وقفه مربیان دلسوز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است تا بتوانند در هدایت این استعدادها گامهای موثر و مستمر بردارند.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار تا 30 دی ماه 1402 می‌باشد و اختتامیه همزمان با ایام دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و دریافت شیوه‌نامه و سایر اطلاعات لازم از اینجا وارد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =