نشست تفاهمی کانون کرمانشاه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان، نشست تفاهمی کانون کرمانشاه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس پیرامون سرود، نمایش و قصه‌گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان، نشست تفاهمی کانون کرمانشاه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس پیرامون سرود، نمایش و قصه‌گویی برگزار شد.
محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان، با اشاره به اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت‌هایی که استان کرمانشاه از آنها برخوردار است، جا دارد که در مقوله‌ی اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت به شکل عمیق‌تری کار کنیم و در این میان باید در اجرای برنامه‌ها به ایجاد حس قهرمان‌پروری و افتخار آفرینی در مخاطبان به‌خصوص کودکان و نوجوانان که نسل آینده‌ی این سرزمین هستند، بپردازیم.
وی ضمن بیان خصوصیات قصه‌گویی در کانون، تصریح کرد: می‌توانیم به‌طور مشترک قصه‌هایی را در زمینه‌ی دفاع‌مقدس پرداخت نماییم و محوریت کار را به دفاع‌مقدس و موضوعات مرتبط با آن دهیم، در ابتدا باید روایت‌های دفاع‌مقدسی همچون قصه‌های سرداران، وقایع و روزهای جنگ را به قصه‌تبدیل نماییم و حتی با خروجی متناسب با روایتگری‌ها، آنها را تبدیل به کتابچه‌های کاربردی نماییم تا در اختیار قصه‌گویان قرار گیرد.

نشست تفاهمی کانون کرمانشاه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس
زنجانی افزود: در همین راستا می‌توان گفت که یک هنرمند قصه‌گو الزاما" پرداخت‌گر خوبی برای قصه‌ها نمی‌باشد و ما می‌توانیم در قالب فعالیت‌های مختلف همچون اردو، نمایشگاه، کارگاه و مواردی از این دست اتفاقات خوبی را برای علاقه‌مندان به قصه‌گویی حوزه‌ی دفاع‌مقدس رقم بزنیم و برای سال‌های آینده ظرفیت‌سازی نماییم و به تولیدات اشتراکی ارزشمندی برسیم.
مدیرکل کانون استان بیان داشت: در زمینه‌ی سرود و نمایش نیز کانون با هم‌افزایی بنیاد حفظ آثار یقینا" به تولیدات خوبی خواهد رسید و با توجه به تعدد جشنواره‌ها و برنامه‌هایی با همین محوریت در نهادهای دیگر و موازی‌کاری‌هایی که در دستگاه‌های مختلف اجرایی انجام می‌شود، با این همکاری‌های هدفمند می‌توان به اثربخشی کار افزود و بروندادهای ارزشمند و ماندگاری را رقم زد.
در ادامه تبیین شیوه‌نامه‌های جشنواره‌های سرود و نمایش توسط یگانه عبدالمالکی کارشناس هنرهای نمایشی انجام گرفت و توضیحاتی در مورد بخش‌های مختلف جشنواره و شیوه‌های برگزاری آنها و موضوعات تعیین شده و نحوه‌ی اجرای کار و ... ارائه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =