کانون پرورش فکری مکانی برای رشد و پرورش کودکان ونوجوانان با نیاژ ویژه

مدیرکل کانون هرمزگان در مدرسه استثنایی امید گفت: کانون پرورش فکری مکانی برای رشد و پرورش کودکان با نیاز ویژه در کنار سایر کودکان است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی ضمن گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در بین کودکان ونوجوانان نیاز ویژه مدرسه امید گفت: افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌های آن‌ها از اهداف نامگذاری امروز است.در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همواره کوشیده است با مناسب سازی مراکز خود برای کودکان با نیازهای ویژه و تجهیز این کتاب‌خانه‌ها به امکانات روز، فناوری‌های مورد نیاز این کودکان و نوجوانان این فضا را فراهم سازد.
 مدیرکل کانون هرمزگان با قدردانی از مدیر و پرسنل مدرسه گفت: کانون پرورش فکری مرکز زیباشهر با وجود مربیان توانمند، ظرفیت ها، امکانات و مناسب‌سازی فضای فیزیکی کتابخانه، امکان حضور کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه شامل نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی را در کنار دیگر اعضا کانون فراهم کرده است.

کانون پرورش فکری مکانی برای رشد و پرورش کودکان ونوجوانان با نیاژ ویژه
وی افزود: وجود کتاب های صوتی و خط بریل، دستگاه بهدید برای افراد نیمه بینا، دستگاه پرکینکز، دستگاه سروش و برجسته نگار، آموزش قصه گویی ویژه کم بینا و نابینا، فعالیت های دست ورزی مانند سفال گری و نقاشی و هنرهای دستی برای کودکان دارای معلولیت، داستان نویسی، آموزش شعرخوانی و شعرسرایی ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه و.... از جمله امکانت و فعالیت های مرکز فراگیر زیباشهر می باشد.
گفتنی است، مرکز زیباشهر (فراگیر) شهر بندرعباس از سال ۱۳۸۴ فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی و  درسال ۱۳۹۳ فعالیت خود را برای کودکان ونوجوانان (فراگیر) با نیازویژه آغاز نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =