کد خبر: 334313
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

برنامه های هفته معلولین در مراکز کانون پرورش فکری و مرکز فراگیر برای بهره مندی کودکان ونوجوانان سراسر استان برنامه ریزی و اجرا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ همزمان با گرامی داشت هفته معلولین، ویژه برنامه های مختلفی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان اجراشد.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان گفت: برنامه های هفته معلولین در مراکز کانون و مرکز فراگیر برای بهره مندی کودکان ونوجوانان سراسر استان با دعوت از دانش آموزان و کارشناسان بهزیستی و معلمان مدارس استثنایی به اجرا در آمد.
وی افزود: برنامه های امسال با هدف جلب مشارکت کودکان و نوجوان با نیازهای ویژه، شناسایی کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص، معرفی کانون و خدمات مرکز فراگیر به  والدین‌شان و‭ ‬ایجاد‭ ‬زمینه‌های‭ ‬تعامل‭ ‬کودکان ‬با‭ ‬همسالان دارای ‬نیازهای‭ ‬ویژه‭ ‬همراه‭ ‬با حس‭ ‬برابری‭ ‬و همدلی، برنامه 
محمدی با بیان این نکته که ویژه برنامه هایی در این هفته از سوی مرکز فراگیر خرم آباد و مرکز شماره4 با حضور دانش آموزان مدارس استثنایی اجرا  شد بیان داشت: این مرکز در طول سال نیز برنامه های متنوعی را با همکاری مدارس استثنایی انجام می دهد و در این مرکز امکانات مناسب برای استفاده کودکان ونوجوانان دارای نیاز های خاص مانند کتاب بریل و... وجود دارد.
وی عنوان داشت: فضاسازی متناسب هفته درمراکز، برگزاری ویژه برنامه، توجیه مناسب و بجا اعضای عادی جهت هماهنگی، همکاری و مشارکت در برنامه ها همگام با اعضای فراگیر از جمله برنامه های این هفته بودند.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان اضافه کرد: در اجرای فعالیت‌های مشارکتی، اعضای عادی در کنار اعضای فراگیر و با هم و درکنار هم در برنامه ها حضور دارند و مربیان کانون در سراسر استان با حضور در مدارس استثنایی ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و در گروه‌های مجازی اجرا می کنند.
محمدی به برگزاری برنامه هایی مانند: ترویج فرهنگ ارتباط مؤثر بین اعضای عادی و اعضا با نیازهای ویژه با حضور کارشناس بهزیستی استان در تعدادی از مراکز استان اشاره کرد.
همچنین در مرکز چگنی ویژه برنامه ای با هماهنگی با بهزیستی و حضور دانش آموزان مدرسه استثنایی افق اجراشد. 
از جمله برنامه های مرکز چگنی می توان به قصه گویی با عنوان «بهار دوستی» و ساخت شخصیت های داستان با کمک مربی و اجرای نمایش خلاق با استفاده از کاردستی های ساخت ه شده  توسط دانش آموزان و حضور کارشناسان و مدیر بهزیستی چگنی در این برنامه اشاره کرد.
به مناسبت گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، نمایشگاه نقاشی از آثار کودکان مرکز توانبخشی اُتیسم یکتا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و مرکز نیکوکاری بچه های آسمان در مرکز شماره 3 کانون خرم آباد  برپاشد و دانش آموزان مدارس، کارشناسان، کارکنان بهزیستی و همایون عمودی زاده مدیرکل بهزیستی استان لرستان ضمن حضور در مرکز از این نمایشگاه بازدید کردند.
گفتنی است: یک مرکز فراگیر برای حضور بچه های دارای نیازهای خاص در خرم آباد در کنارمرکزشماره 4 فعالیت می کند و در مجموع 30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  

ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =