کد خبر: 334407
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
بازدید 128
نشست ادبی «دو پنجره» در کانون استان فارس برگزار شد

نشست ادبی «دو پنجره» با حضور میلاد عرفان پور شاعر رباعی سرای معاصر، در کانون پرورش فکری فارس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، نشست ادبی دو پنجره با حضور میلاد عرفان پور شاعر رباعی سرا و غزل سرای معاصر، دراداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.
در این برنامه که با حضور اعضا شاعر انجمن های ادبی مراکز استان و مربیان ادبی و فرهنگی کانون برگزار شد، کتاب  «شمعدانی ها» اثر میلاد عرفان پور مورد نقد و برسی قرار گرفت.
علی خواجه نژادیان، مدیر کل کانون فارس در این نشست صمیمیی، ضمن خوش آمد گویی به نویسنده، اعضا و مربیان، دوستی و همدلی بین اعضا و مربیان را از برکات این نشست ها دانست و گفت :انشاالله با شکل گیری شبکه ادب دوستان استان، ما شاهد انجمن های ادبی قوی تری در سطح استان باشیم.
وی با تاکید بر مطالعه از اعضا و مربیان خواست، تا مقدمه کتاب شمعدانی ها را بیشتر مطالعه کنند.
نشست ادبی «دو پنجره» در کانون استان فارس برگزار شد
در ادامه برنامه، میلاد عرفان پور در مورد مجموعه شمعدانی ها گفت : این مجموعه که در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است گزیده ای از رباعی های ۱۱ مجموعه شعر و چند رباعی جدید است.
وی افزود : مقدمه کتاب شمعدانی ها حاصل تجربه بیست ساله من در رباعی است. و همان گونه که می دانید رباعی قالبی است، که وزن آن را ایرانی ها ابداع کرده اند. و این قالب در عین کوتاهی، قالبی مبتی بر کشف است. همان گونه که در ابتدای کتاب شمعدانی ها نیز اشاره شده است، بهترین نوع رباعی ها، رباعی است که ترکیبی از چهار کشف عاطفی، زبانی، تصویری و فکری را دارا باشد.
پس از گفتگو در مورد قالب رباعی،   در ادامه برنامه اشعار و نقد های اعضا مورد بحث و برسی قرار گرفت.
نشست ادبی «دو پنجره» در کانون استان فارس برگزار شد
 
در پایان برنامه، کارگاه تصویر سازی در شعر که با حضور میلاد عرفان پور، حیدر منصوری و هادی فردوسی برگزار شد، عرفان پور به آیه ۲۲۷ سوره شعراء اشاره کرد و افزود : ایمان، عمل صالح، ذکر کثیر و ظلم ستیزی از ویژگی هایی است که خداوند در قرآن کریم در مورد شاعران به آن اشاره کرده است.
این شاعر رباعی سرا در پایان به چهارنکته اشاره کرد و گفت : مطالعه، حضور در جلسات شعر، زیست شاعرانه و نقد و ویرایش مداوم می تواند، از شما کودکان و نوجوانان شاعران خوب و موثری بسازد.
نشست ادبی «دو پنجره» در کانون استان فارس برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =