تمدید فراخوان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون

فراخوان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» تمدید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سرود و موسیقی فرصت مناسبی است تا در یک همگرایی هنرمندانه شرایط مطلوب هم‌صدایی و همراهی را تجربه کنیم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد ترویج کار گروهی در میان نوجوانان و تربیت و خلاقیت، این فعالیت را مغتنم شمرده و به سنت پیشینیان‌، به واسطه سرود و موسیقی به دنبال تعمیق حکمت و معرفت انسانی است.

از طرفی انتخاب آهنگ و شعرهای مناسب و تلفیق آن به شکل سرودهای فاخر و جذاب می‌تواند ذائقه شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد و باعث شود با شناخت کرامت انسانی خود تسلیم شنیدن هر نغمه و آوازی نشوند.

برهمین اساس عمومی‌سازی و مردمی‌سازی سرود در اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه از اهداف کلی و بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش آموزان در عرصه‌های هنری، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

موضوع جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» شامل سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد است.

همچنین اعضای مراکز کانون (کودکان، نوجوانان و جوانان ( ۷ تا ۲۲ سال) اعم از مراکز ثابت یا سیار روستایی و شهری، فراگیر و گروه‌های آزاد (دولتی و مردمی) (۷ تا ۲۲ سال) شرکت‌کنندگان این جشنواره هستند.

جشنواره ملی سرود در دو بخش اصلی و جنبی و بخش اصلی در دو مرحله استانی و کشوری از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا ۲۰ دی ۱۴۰۲ فرصت دارند برای ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» به سامانه جشنواره‌ها و رویدادهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kanoonfest.ir مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود پیش‌تر مهلت ارسال آثار به این رویداد هنری ۳۰ آذر اعلام شده بود.

شیوه‌نامه دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون

تمدید فراخوان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =