جلسه هم‌افزایی کانون پرورش فکری با سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد

مدیر کل کانون استان و معاون شهردار مشهد طی جلسه‌ای نسبت به ضرورت و چگونگی تعامل بین‌دستگاه‌ها گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، جلسه هم‌افزایی بین دستگاهی با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، حسین باغگلی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، معاونین و کارشناسان در محل کانون استان برگزار گردید.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با اشاره به فعالیت‌های کانون گفت: آنچه در کانون حائز اهمیت است فرآیندی بودن فعالیت‌هاست و معمولا ما در کانون به دنبال برگزاری مهرواره هستیم که در آن همه شرکت‌کنندگان برنده محسوب می‌شوند. وی افزود: اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی بخصوص با مخاطب کودک و نوجوان مشمول زمان است و این مهم در کتابخانه‌های کانون محقق می‌شود که مربی متخصص و فضای فرهنگی متناسب وجود دارد. استفاده از ظرفیت مربیان متخصص و مخاطبین فعال، پویا و خوش‌فکر که اعضای کانون هستند فرصت مغتنمی برای شهرداری خواهد بود تا بتواند از آن به نحو احسنت در راستای کیفیت بخشی فعالیت‌های خود بهره ببرد.

زره‌ساز اعلام کرد: کانون خراسان رضوی به واسطه مراکز تخصصی چون مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان که به نوعی مرجعیت در این حوزه بدل شده است، مرکز تخصصی سینما و رسانه که به صورت تخصصی با مخاطب سینما و رسانه در ارتباط و تعامل است و تماشاخانه سیار که فرصت مناسبی جهت برنامه‌های فرهنگی هنری قلمداد می‌شود، یکی از بازوهای اجرایی شهرداری در راستای غنی‌سازی فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان است که در صورت تحقق هم‌افزایی منجر به اتفاقات زیبا و متفاوتی در شهر مشهد خواهد شد.

ایشان تاکید کرد: رویکرد کانونی به فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان در برنامه‌های شهرداری یکی از انتفاعاتی است که از این هم‌افزایی برای شهرداری تحقق خواهد یافت. چرا که بسیاری از بزرگان فرهنگ و ادب و هنر در ایران تربیت شده این رویکرد و نگاه هستند.

حسین باغگلی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: یکی از تلاش‌های ما در شهرداری شکل دادن ذائقه‌ها در کودکان و نوجوانان است به نحوی که مشارکت در برنامه‌های خاص در سبد خانواده قرار بگیرد. وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در این خصوص گفت: شاید تلاش‌ها کم بوده ولی باید سعی کنیم همین شعله را روشن نگه داریم و نگذاریم خاموش شود. چرا که ضروری است کودک و نوجوان در شهر بتواند در موقعیتی قصه بشنود، نمایش ببیند، انیمیشن مناسب ببیند، در واقع باید به دنبال کارسازی بازار مطلوب برای کودک و نوجوان باشیم. ایشان ضمن تشکر از خدمات ارائه شده توسط کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به مخاطبین گفت: باید برای رسیدن به نقطه مشترک بین دو دستگاه که منجر به خلق فرصتی برای تعامل و هم‌افزایی شود جلسات متعددی برگزار کنیم تا بتوانیم پروژه‌های مشترک دو سیستم را با حدکثر اثرگذاری و اثربخشی به شهروندان ارائه کنیم.

رضا افشاری معاون اداری مالی کانون گفت: کار برای کودک و نوجوان در شهرداری هست ولی کار توسط کودک و نوجوان در کانون محقق می‌شود. وی افزود: ما در کانون استان در حد وسع خود این مهم را انجام می‌دهیم ولی با توجه به جمعیت مخاطب در استان باید گسترش یابد و این توسعه و گسترش نیازمند هم‌افزایی بین دستگاه‌ها می‌باشد. ایشان در خاتمه گفت: کانون ظرفیت فوق‌العاده‌ایی در ارائه فعالیت‌ها و برنامه‌های اثرگذار برای مخاطب دارد و چون خارج از محیط مدرسه انجام می‌شود برای مخاطب جذاب است و به همین دلیل اثرگذاری آن بیشتر است.

سهراب خواجه‌نژاد کارشناس هنری کانون استان با اشاره به گنجینه اعضای نوجوان هنرمند در کانون استان گفت: ما بهترین تیم نوجوانان در حوزه هنری را در کانون داریم و این ظرفیت و فرصت خوبی است که شهرداری و سایر دستگاه‌ها از این فرصت بهره ببرند. چرا که این اعضا در مجامع ملی و بین‌المللی در عرصه هنر درخشیده‌اند و جز برترین‌ها هستند. وی افزود: ما در کانون به دنبال تجربه و سپس خلق اثر هستیم و تمامی فعالیت‌ها خانوادگی است و همین سبب شده است که اعضا رغبت بیشتری به حضور در فعالیت‌های کانون داشته باشند. خواجه‌نژاد گفت: پیشنهاد می‌کنیم شهرداری مشهد از ظرفیت حضور این هنرمندان در برنامه‌های خود استفاده کند چرا که رسالت کانون تا سن ۱۷ سال است و پس از آن سایر دستگاه‌ها می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.

کارشناس هنری کانون استان گفت: کانون یک سازمان الگویی است که سایرین باید از آن استفاده کنند،  این الگوها ماندگار می شود اگر بتوانیم به نوجوانان بها دهیم چرا که آنها به واسطه تربیت توسط مربیان کارآزموده و متخصص الگو را فرا گرفته و می‌توانند انتقال دهنده آن باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =