دوره آموزشی ویژه مربیان آفرینش‌های ادبی کانون هرمزگان برگزار شد

با همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان، دوره آموزشی کشف و پرورش استعداد ادبی اعضا ویژه مربیان ادبی کانون در سالن اجتماعات کانون هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، در این دوره آموزشی اسماعیل اله دادی شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و مربی کانون پرورش فکری به عنوان مدرس، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی، کارشناس آفرینش های ادبی و مربیان ادبی کانون استان حضور داشتند.
اله دادی شناسایی، جذب و پایدارسازی اعضای ادبی کانون را فرآیندی مستمر دانست و گفت: در ابتدا این تفکر را در همه ایجاد کنید که کانون پرورش فکری تنها مکانی است که می تواند در پرورش و کشف استعدادها بسیار تاثیرگزار و مامن امنی برای رشد کودکان و نوجوانان باشد.

دوره آموزشی ویژه مربیان آفرینش‌های ادبی کانون هرمزگان برگزار شد
وی با بیان اینکه کشف استعداد کودکان و نوجوانان در حوزه‌های شعر و ادب مهمترین کار یک مربی در شناسایی و جذب عضو می‌باشد گفت: برای اینکه اعضا را علاقمند به ادبی کنید مربی باید تکنیک ادبی همراه با طنز داشته باشد و همچنین بازی همراه با انجام فعالیت انگیزه مستمر را برای کودکان و نوجوانان ایجاد خواهد کرد و طرح طنز برای پایدارسازی اعضا در انجمن داستان با ایجاد کارگاه‌های داستان طنز این شوق و انگیزه را برای آنان ایجاد می‌کند.
وی به دو نکته مهم در پرورش اعضای ادبی اشاره کرد و گفت: آن چیزی که خیلی مهم است این است که به کودکان ونوجوانان در جلسات اول تفاوت بین شعر و نثر، داستان یا زندگینامه را آموزش دهیم و آثار برتر داستان و شعر را در اختیار کودکان ونوجوانان قرار دهید.

دوره آموزشی ویژه مربیان آفرینش‌های ادبی کانون هرمزگان برگزار شد
این نویسنده و شاعر ادبیات کودک ونوجوان، برگزاری شب شعر و داستان با شاعران و نویسندگان معروف استانی، ایجاد پاتوق های ادبی در انگیزه نوجوانان، چاپ آثار اعضا در نشریات، معرفی مربیان کانون به عنوان فردی برای کشف و استعداد کودکان ونوجوانان به مدیران و معلمان مدارس، دعوت از کودکان و نوجوانان به مراکز کانون به جای حضور مربی در مدارس، شناسایی استعداد های ادبی در دانش آموزان، اهدا لوح و هدیه به اعضا و برگزاری اردو با سایر استانها را از جمله فعالیت‌ها برای جذب و پایدارسازی اعضا برشمرد.
در این نشست بیان تجربیات مربیان و ارائه نکات و آموزه‌های تجربی از دیگر گفتگوهای بین مربیان و مدرس این دوره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =