کد خبر: 334720
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
برنامه های هفته پژوهش کانون لرستان

پانزدهمین ویژه‌ برنامه هفته پژوهش با شعار « مساله‌شناسی کلید نوآوری و پیشرفت» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسر استان لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ پانزدهمین ویژه‌ برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری از 25 تا30 آذر 1402 با شعار « مساله‌شناسی کلید نوآوری و پیشرفت» برگزار می‌شود.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان گفت: در این هفته با شعار « مساله‌شناسی کلید نوآوری و پیشرفت» برنامه های مختلفی پیش بینی شده است که می توان به برگزاری نشست تخصصی با عنوان«بررسی راهکارهای تقویت فعالیت های پژوهشی اعضای کودک و نوجوان در مراکز»، تقدیر از پژوهشگران فعال  کانون استان، بازدیداز باغ پرندگان ویژه اعضای پژوهشگر استان، برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان (آزمایش های ساده علمی)  و کارگاه های نجوم ، مسابقه پرسش و پاسخ های علمی ویژه اعضا، اردوی یک روزه در طبیعت و آشنایی با انواع گیاهان دارویی اشاره کرد.
وی افزود: اجرای فعالیتهای های علمی پژوهشی درمراکز فرهنگی هنری، برگزاری کارگاه مدل سازی نجومی و ساخت ابزارهای علمی نجوم، شرکت در نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان باهمکاری پارک علم و فناوری عمده فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان دراین هفته می باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان بیان داشت: این برنامه ها با هدف توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش، بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون، روزآمدسازی فعالیت‌ها و اقدامات از طریق پژوهش‌های کاربردی، کمک به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی برگزار می شوند.
وی با بیان این نکته که «پژوهش»، فرایند رسیدن به بهترین راه حل مورد اطمینان است و این زمانی فراهم می‌شود که براساس داده‌ها و تحلیل باشد گفت: آغاز پرسش‌گری و تلاش برای یافتن سوالات کنجکاوانه، که هسته‌ی آغاز هر پژوهشی است را در نظام خانواده و در کنار والدین است و بخش عمده فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر مبنای پژوهش است، اما همچنان نیازمند پژوهش در این زمینه هستیم و باید اولویت‌ها را بشناسیم و با توجه به آن برنامه ریزی کنیم که این میسر نمی‌شود مگر با کار پژوهشی مداوم و علمی.
محمدی در پایان گفت: 30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  

برنامه های هفته پژوهش کانون لرستان
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =