برگزاری نشست فاطمه شناسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی

با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اسداللهی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان نشست فاطمه شناسی، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،در این نشست که همزمان با آدر ماه ۱۴۰۲ در محل اداره کل کانون استان و با حضور  طاهره حمیدی مدیرکل و کارشناسان اداره کل برگزار شد و سایر مسئولان و مربیان مراکز کانون استان از طریق فضای مجازی شرکت کردند حجت الاسلام و المسلمین اسداللهی به نقش و جایگاه کانون در کشف و پرورش استعدادها در دوران کودکی پرداخت.

وی در بخشی از مباحث خود در این نشست با اشاره به روایت امام صادق(ع) که هر کسی حضرت فاطمه زهرا(س) را بشناسد مانند این است که  حقیقت شب قدر را درک کرده باشد،  گفت: در فاطمه شناسی باید به معرفت شناسی پرداخته تا بدانیم زن چیست، تفاوت بعد روحی و جسمی زن و مرد را شناخته و سپس تکلیف برای آنها تعیین کنیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان ادامه داد: وقتی می خواهیم از کمالات حضرت زهرا (س) صحبت کنیم باید به ابعاد روحی آنها اشاره کنیم و بدانیم که هیچ ماموریت و تکلیفی بالاتر از تربیت فرزندان، برای زن نیست.

وی در پایان در خصوص نقش تربیتی حضرت فاطمه(س) که در زندگی ۱۰ ساله با حضرت علی(ع) و ایفای نقش مهم ایشان در تربیت فرزندان نیز نکاتی به مخاطبان خود یادآور شد.

این گزارش می افزاید؛ همزمان با ایام دهه فاطمیه و سالروز شهادت این بانوی بزرگ ویژه برنامه‌های مختلفی شامل نستهای بصیرتی، کارگاه‌ها قصه گویی، معرفی کتاب و ... در مراکز کانون با هدف آشنایی بیشتر اعضای کودک و نوجوان با سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها به مرحله‌ی اجرا درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =