ضرورت آشنایی والدین با فنون قصه‌گویی/ مفاهیم بلند دینی، انسانی و انقلابی در جامعه گسترش یابد

رئیس اجرایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: والدین، معلمان و مربیان با فنون قصه‌گویی آشنا شوند و با بهره‌گیری از قصه مفاهیم بلندی دینی و انقلابی را در بستر جامعه گسترش دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهران فاطمی، رئیس اجرایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و استاندار یزد به واسطه برگزاری این جشنواره برای دومین سال متوالی در یزد پایتخت قصه ایران پیامی صادر کرد.

خداوند در معجزه والایش قرآن کریم، قصه‌گویی این ابزار جاویدان تربیتی را وسیله‌ای برای رشد آگاهی‌های بشری قرار داد. ابزاری که با طلوع و غروب تمدن‌ها و نو به نو شدن فناوری‌ها و توسعه رسانه‌ها، هنوز بی‌بدیل و فاخر است. قصه‌ها در قرآن، همواره با کلام مهر و شوق درآمیخته و روح و سرشت انسانی را به ملکوت وصل می‌کنند.

این قصه و اعجاز قصه‌هاست که زیباترین مناظر معنوی و بالندگی را از دریچه روشن قصه‌گو با ما در میان می‌گذارد. مفاهیم بلند اخلاقی، اجتماعی، عرفانی و حِکمی آنگاه که با لطافت قصه و نفَسِ قصه‌گو ممزوج می‌شود، مرزهای فرهنگی را در می‌نوردد و محدودیت‌های بشری را کنار می‌زند و دریچه‌های عقل و دل شنونده را می‌گشاید.

اینک که با عنایات حق تعالی و تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهد انتخاب و ثبت شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایتخت قصه ایران به همراه برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی برای دومین سال متوالی در یزد هستیم.

شایسته است اقشار مختلف به ویژه والدین، معلمان و مربیان در یک بازه زمانی مشخص و طی یک برنامه عملیاتی دقیق، با فنون قصه‌گویی و آثار مرتبط با آن آشنا شده و کام جامعه را از مفاهیم بلند انسانی، دینی و انقلابی در بستر قصه‌گویی، سیراب کنند.

از یاد نبریم این روزها جهان، شاهد حوادث دردناک و باشکوهی از مقاومت نسل سرافراز فلسطین است. روح شهامت و شجاعت قابل تحسین کودکان و نوجوانان فلسطینی باید در ادبیات وطن دوستی و شرافت همه فرزندان این نسل در تاریخ ثبت شود و به یادگار بماند. بی‌تردید همت بلند و احساسات لطیف فرزندان قصه‌گوی این سرزمین، می‌تواند این مهم را محقق سازد.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =