کد خبر: 334916
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
یلدایی با طعم علم در مرکز تخصصی علوم

با همت واحد آموزش و پژوهش استان هرمزگان ورکشاپ علمی ساخت موشک آبی با حضور اعضای مراکز کانون بندرعباس برگزار شد.

البه گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، اعضا پژوهشگر کانون بندرعباس در قالب یک ورکشاپ علمی پژوهشی ، ساخت موشک آبی ساده را تجربه کردند.
راحله خادمی کارشناس آموزش و پژوهش کانون هرمزگان با بیان این مطلب گفت: این کارگاه به جهت افزایش شور و نشاط علمی و با هدف تعمیق فعالیت های علمی پژوهشی در بین کودکان و نوجوانان علاقمند به پژوهش برای اجرا در هفته پژوهش برنامه ریزی و اجرا شد.
وی افزود: قریب ۳۰ کودک و نوجوان ۸ تا ۱۶ سال در قالب گروه های سه نفره زیر نظر محمدامین پاسلار زاده دبیر کل آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس با استفاده از ابزار ساده، به طراحی و ساخت موشک های آبی پرداختند و در ادامه در قالب یک مسابقه  رقابتی، تجربه جذاب پرتاب دست سازه های خود را در کنار مربیانشان تجربه کردند.

یلدایی با طعم علم در مرکز تخصصی علوم
 به گفته خادمی ، میزبان این ورکشاپ ۵ ساعته مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس  بود و اعضا مراکز مجتمع، گلشهر و زیباشهر بندرعباس علاوه بر ساخت و پرتاب موشک آبی، با مباحثی نظیر قسمت‌های اصلی بدنه و چگونگی ساخت و  پرواز این موشک ها  به شکل تئوری نیز آشنا شدند.

یلدایی با طعم علم در مرکز تخصصی علوم
در پایان از سه گروه اول تا سوم که موشکهای  آنها زمان پرواز بیشتری  از لحظه‌ی پرتاب تا لحظه‌ی رسیدن به زمین را داشتند تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =