تربیت دینی و جهت‌بخشی آنها در مسیر تحقق ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی- ایرانی هدف اصلی طرح خادمیاری است

جلسه «تبیین فعالیت‌های خادمیاری در کانون» با حضور دبیر طرح خادمیاری در کانون، مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی، مسئول دبیرخانه خادمیاری در کانون و مدیران کل استانی بصورت برخط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) فعالیت‌های خادمیاری در کانون توسط ابراهیم زره‌ساز مسئول دبیرخانه خادمیاری بصورت برخط و با حضور دبیر طرح خادمیاری، مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی و مدیران کل استانی کانون پرورش فکری در روز شنبه ۲۵ آذرماه تبیین شد.

تربیت دینی و جهت‌بخشی آنها در مسیر تحقق ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی- ایرانی هدف اصلی طرح خادمیاری است

زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی و مسئول دبیرخانه خادمیاری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در خصوص لزوم تربیت دینی کودکان و نوجوانان کانون اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد کرامت رضوی نموده و براساس آن، کانون به عنوان معین کانون تخصصی تعلیم و تربیت مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی تعیین شده است.

مسئول دبیرخانه خادمیاری در ادامه اظهار داشت؛ به دنبال عملیاتی شدن تفاهم‌نامه جلسات متعددی با مسئولان خادمیاری آستان‌قدس رضوی برگزار شد و ضمن آشنایی با امکانات و فضای سامانه خادمیاری، گفتگوی موثری پیرامون چگونگی اجرای طرح و فرآیند به کار گیری خادمیاران علاقمند به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان و همچنین بهره‌مندی از توانایی و ظرفیت مربیان کانون در ارائه تولید محتوای رضوی و به عبارتی ثبت خدمت رضوی در سامانه، صورت گرفت.

مدیر کل کانون خراسان رضوی افزود: در عرصه تعلیم و تربیت که مدنظر تفاهم نامه کشوری می‌باشد، در حال حاضر حدود ۵ هزار خادمیار در سراسر کشور خدمت می‌کنند و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت آنان در راستای ماموریت‌های کانون بهره‌مند شد و آنچه مهم است تثبیت و پایدارسازی  این افراد می‌باشد که بر عهده مدیران کانون در استانها می‌باشد.

مسئول دبیرخانه خادمیاری در کانون موارد مورد توافق در جلسات را چنین طرح کرد: بانک اطلاعاتی خادمیاران منطبق با شرایط تعیین شده از سوی کانون برای ارائه خدمت رضوی تهیه و در اختیار مدیران کل استانها قرار خواهد گرفت. همچنین  مصادیق خدمت رضوی براساس رسالت و ماموریت کانون احصا و به عرصه تعلیم و تربیت اضافه خواهد شد و خادمیاران می‌توانند براساس ماهیت آن خدمت، به صورت داوطلبانه و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و توانمندسازی به آن خدمت اهتمام ورزند.

زره‌ساز همچنین به نحوه ثبت خدمت رضوی مربیان علاقمند کانون در سامانه خادمیاری آستانقدس اشاره کرد و گفت: طبق اساسنامه مرکز خادمیاری، هر خادمیار می‌بایست ۴ خدمت را در ماه ثبت کند و از آنجا که تولید محتوا کاری زمان‌بر می‌باشد، تصمیم بر آن شد نحوه ثبت خدمت مربیان کانون متفاوت محاسبه شود.  

مسئول دبیرخانه خادمیاری کانون در خاتمه از مدیران کل استانها خواست ضمن برگزاری جلسات با مسئولان مرکز خدمت رضوی آستان قدس، فضای مناسبی جهت برگزاری فعالیت‌های مشارکتی فراهم آورده و ضمن تدوین برنامه‌های خلاقانه با موضوع خدمت رضوی بر عملکرد رابطان استان نظارت داشته و درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی خادمیاران داوطلب همکاری لازم را با دبیرخانه خادمیاری کانون داشته باشند.

تربیت دینی و جهت‌بخشی آنها در مسیر تحقق ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی- ایرانی هدف اصلی طرح خادمیاری است

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون کشور و دبیر طرح خادمیاری که به صورت مجازی در جلسه حضور یافت گفت: رصد فعالیت‌ها در این طرح بسیار مهم است چرا که منجر به اجرای صحیح موارد طرح خواهد شد. ایشان همچنین با اشاره به فرصت هم‌افزایی بین کانون و مرکز خادمیاری افزود: این هم‌افزایی قطعا به عینیت‌بخشی کار کمک خواهد کرد و می‌توان از این ظرفیت در راستای جریان‌های اساسی کانون همچون طرح کانون مدرسه، قصه‌گویی، پویش کتابخوانی و... استفاده کرد.

تربیت دینی و جهت‌بخشی آنها در مسیر تحقق ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی- ایرانی هدف اصلی طرح خادمیاری است

فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز برگزاری جلسات مستمر را در راستای اجرایی شدن طرح موثر دانست و گفت: در این جلسات بصورت عملیاتی‌تر کار را با حضور رابطان و دبیرخانه کانون پیش خواهیم برد. معدنی افزود: حضور خادمیاران در کانون می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی کانون در مناطقی باشد که امکان حضور مربیان کانون در آنجا مهیا نمی‌باشد و بدین ترتیب ما دسترسی به تمامی کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف کشور می‌یابیم. وی عنوان کرد: به واسطه اجرای این طرح آرزوی همکاران ما در اقصی نقاط ایران که بتوانند به عنوان خادم امام رضا (ع) باشند نیز تحقق می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =