تاکید مدیر کل کانون البرز بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی

مدیر کل کانون البرز در نشست با نمایندگان برخی دستگاه‌های فرهنگی استان بر ضرورت هم افزایی سازمان‌های فرهنگی به ویژه  در امور ویژه‌ی کودکان و نوجوانان  و پرهیز از موازی کاری در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز این نشست به دعوت مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و به منظور بررسی زمینه‌های تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی سطح استان و شهر کرج به ویژه به منظور برنامه‌ریزی برگزاری دو جشنواره‌ی استانی سرود و نمایش برگزار شد.

زینب عاشری مدیر کل کانون البرز در ادامه گفت آنچه که خانواده ها را نگه می دارد شوق و شور است و مشارکت و کار جمعی جدا از آثار تربیتی باعث رشد و اعتلای فرزندان می شود.

این مقام مسؤول افزود هدف ما نیز هم افزایی بیشتر دستگاه‌هاست و امیدواریم کار مشترک بین سازمان‌ها با همکاری هم  افزایش یابد

عاشری افزود  دو جشنواره‌ی  سرود و نمایش را پیش رو داشته  و در نظر داریم  با توجه به فصول مشترک همکاری و به منظور پرهیز از عملکرد جزیره‌ای و موازی کاری، ضمن بررسی شیووه نامه‌ی این دو جشنواره کشوری و صحبت درباره نقاط قوت و ضعف آن چگونگی تعامل را بررسی کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود هر دستگاهی می‌تواند گروه‌های فعال خود را در سازمان، منطقه و محلات را شناسایی کرده و گروه‌های مختلف را برای شرکت در جشنواره‌ی امسال و حتی سال‌های بعد آماده کند

این مقام مسوول از تشکیل بانک اطلاعات جامع به عنوان دیگر مزیت این هم افزایی یاد کرده و ادامه داد این تعامل سبب خواهد شد بانک اطلاعاتی جامعی از فعالان استان در حوزه‌های مختلف به ویژه سرود و نمایش داشته باشیم.

عاشری جشنواره ها را فرصتی برای شناخت توانمندی ها و رشد کودک و نوجوان عنوان کرده و افزود این فعالیت ها باید کمک کنند تا کودکان و نوجوانان به سبک صحیح زندگی دست پیدا کنند و افزود   برای مثال دانش آموزان در مدرسه زمان کافی برای برنامه های جانبی ندارند و  ما می‌توانیم دانش آموزان مستعد را شناسایی کرده  و با توجه به ظرفیت هایی نظیر وجود مربیان متخصص در حوزه نمایش و موضوعات فرهنگی و همچنین مراکز کانون  موجود در سطح استان یا کانون مساجد،کانون رشد،کانون بسیج  و .. آنها را به شرکت در جشنواره ها ترغیب کنیم

برگزاری منظم جلسات و تشکیل اتاق فکر، توجه به مناطق محروم و بسترسازی برای حضور فعال کودکان و نوجوانان این مناطق در برنامه‌های فرهنگی  و تشریح فعالیت های کانون تا پایان سال جاری و دعوت از تماشاخانه‌ی سیار برای اجرای نمایش در مناطق کم برخوردار استان از دیگر مواردی  بود که توسط ایشان مطرح شد.

در ادامه ی این نشست فرانک فروزانفر، کارشناس مسوول کانون البرز، ضمن قرائت شیوه‌نامه‌ها هدف از این جشنواره‌ها را  عمومی سازی و مردمی کردن کارهای فرهنگی دانسته و ابراز امیدواری کرد  کانون البرز بتواند  با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی جشنواره‌ی با کیفیتی را برگزار و گروه‌های شایسته‌ای را به جشنواره‌های ملی اعزام کند.

در بخش بعدی حسن صائمی، معاون فرهنگی و نماینده‌ی سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، شهرداری کرج  ضمن قدردانی از برگزاری جلسه و  همکاری دستگاه‌ها ابراز امیدواری کردند  که با تعامل بیشتر  سازمان‌ها اتفاقات خوبی رخ خواهد داد .

تاکید مدیر کل کانون البرز بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی

این مقام مسوول ضمن اعلام علاقه مندی سازمان فرهنگیشهرداری کرج برای همکاری و حمایت در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در کرج  گفت کودکان و نوجوانان از کارهای تکراری خسته شده اند و ما باید در یک هم افرایی فعالیت‌های خلاق و نو و شاخصی را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم و باید دقت کنیم این برنامه‌هاا با سلیقه‌ی مخاطب امروز تناسب داشته و راهگشای نسل آینده باشد.

در ادامه نمایندگان حوزه‌ی هنری، کانون مساجد و دیگر همکاران کانون پرورش فکری حاضر در جلسه نظرات خود را مطرح کردند.

تاکید مدیر کل کانون البرز بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی

لزوم برنامه‌ریزی بر اساس یک نقشه‌ی راه، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و جامعه‌ی مخاطبان این سازمان، مشخص شدن سهم و نحوه‌ی مشارکت‌ هر سازمان در برنامه‌های فرهنگی، ایجاد انگیزه برای کودکان و نوجوانان، ضرورت تشکیل مستمر جلسات مشورتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد از نکاتی بود که توسط این اعضا مطرح شد.

لازم به توضیح است نخستین جلسه‌ی هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۱۰۲ در اتاق جلسات کانون البرز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =