برگزاری نشست «صمیمانه با کتاب»

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، در نشستی که با حضور کارشناسان، مربیان و علاقه مندان حوزه کتاب خوانی در تاریخ ۲ دی در مرکز شماره یک ارومیه برگزار شد، کتاب «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» به قلم جمشید خانیان نقد و بررسی شد.

مدیر کل کانون استان در این نشست با تاکید بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی افزود: «صمیمانه با کتاب» عنوان طرحی است که از سوی معاونت فرهنگی کانون با هدف توسعه و تعمیق دیدگاه نقادانه مربیان برنامه ریزی شده و به شکل مستمر اجرا خواهد شد.

زهرا آب سوران اظهار نمود: در نقد، کتاب به دقت و با رویکرد انتقادی و تحلیلی مورد بررسی قرار می گیرد و همین نقد کتاب می تواند به توسعه دانش در زمینه های مختلف کمک کند. 

در اولین جلسه طرح، کتاب «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» از انتشارات کانون و به انتخاب شورای کارشناسی اداره کل کانون استان در دو بخش (شکل و مشخصات ظاهری کتاب) و (ویژگیهای محتوای کتاب) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

سارا دختر نوجوان ۱۳ ساله، یکی از شخصیت های داستان می باشد که با خانواده اش در آبادان زندگی می کند. داستان، ویژگی های نوجوانان و مسائل و عواطفی که با آن روبرو هستند و پدیده جنگ و دشواری های آن را با لطافت هرچه بیشتر بیان می کند. بر اساس نقد حاضرین در نشست، این کتاب با عنوان جذاب توانسته ارتباط بسیار خوبی با مخاطب خود داشته باشد. همچنین داستان از طرح بسیار قوی برخوردار بوده و با کشمکش هایی مواجه است. محتوای کتاب، زمان خاصی را پیش نمی برد و دائم در زمان حال و گذشته در جریان است.

میزان استقبال اعضای نوجوان و اعضای کارگاه های ادبی از کتاب، از دیگر مباحث مطرح شده بود.

شایان ذکر است؛ جلسه با قرائت اثر و بیان خاطره از کانون و فعالیت های آن توسط یکی از مادران اعضا که قبلاً عضو کانون بوده اند، پایان یافت.

برگزاری نشست «صمیمانه با کتاب»

برگزاری نشست «صمیمانه با کتاب»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =