استانداری چراغ اول بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان را روشن کرد

مدیر کل اجتماعی استانداری همدان در جلسه ستاد هماهنگی همایش‌ها، جشنواره‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی استان همدان از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در دهه فجر استقبال کرد و از دستگاه‌ها خواست همکاری لازم را با کانون داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، صبح امروز جلسه ستاد هماهنگی همایش‌ها، جشنواره‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی استان همدان با حضور مدیر کل اجتماعی استانداری، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در سالن استانداری برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در همدان در دهه فجر خبر داد و گفت: این رویداد مهم ملی نهمین دوره دوسالانه هنرهای تجسمی کشور است که با مشارکت کانون استان همدان در بخش‌های نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی برگزار می‌شود.

معصومه ابراهیمی‌هژیر  با بیان اینکه این رویداد ملی چند هدف را دنبال می‌کند، افزود: این رویداد با هدف فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندکان کودک و نوجوان سراسر کشور، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه‌ ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

وی ابا اشاره به اینکه فراخوان این رویداد در 31 تیرماه در سراسر کشور منتشر شده است، بیان کرد: کانون پرورش فکری در نهمین رویداد ملی هنرهای تجسمی علاوه بر اعضای مراکز خود، کودکان و نوجوانان سراسر کشور را مورد توجه خاص قرار داده و از آنها خواست که به ارائه اثر بپردازند.

ابراهیمی‌هژیر به سن شرکت‌کنندگان با توجه به هنری که دارند، اذعان داشت: کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۷ سال در بخش «نقاشی» و کودکان و نوجوانان ۹ تا ۲۲ سال در بخش‌های «سفال‌گری، خوش‌نویسی و عکاسی» این رویداد هنری از سراسر کشور شرکت کرده‌اند.

استانداری چراغ اول بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان را روشن کرد

وی با اشاره به موضوع این رویداد ملی تصریح کرد: موضوع این رویداد «خانواده من، اقلیم من» بود و همانطور که می‌دانیم تقریبا تمام فعالیت‌های ما برای تداوم چرخه زندگی ‌و همچنین شکل‌گیری سنت، فرهنگ، هویت و...  بطور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر اقلیم است. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود:‌ زندگی روزانه بشر از غذایی که می‌خورد، آبی که می‌نوشد، لباسی که بر تن می‌کند، خانه‌ای که می‌سازد و... همه و همه تحت تأثیر اقلیم محل زندگی او است از طرفی هم یکی از اساسی‌ترین عوامل در ساختار سیاره زمین اقلیم و آب و هوا است.

وی با بیان اینکه تفاوت‌های اقلیمی می‌تواند تأثیرات گوناگونی بر روی جنبه‌های مختلف زندگی هر خانواده داشته باشد، گفت: با توجه به وابستگی عمیق و گسترده زندگی انسان با شرایط اقلیمی و تأثیرپذیری انسان از اقلیم محل زندگی‌اش موضوع نهمین رویداد «خانواده من، اقلیم من» انتخاب شده است.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: کانون می‌خواهد با برگزاری این دوسالانه، ضمن تقویت هویت ایرانی- اسلامی مخاطبان، آثار تولیدی کودکان و نوجوانان را در نمایشگاه و بازار حمایتی به علاقمندان هنر کودک و نوجوان عرضه کند و در آنها ایجاد امید و انگیزه کند همان مطلب مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری که بارها در سخنرانی‌های خود بیان کرده‌اند.

وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه اظهار کرد: کانون در مناسبت‌های مختلف ملی- مذهبی و استانی در کنار دستگاه‌ه کمک‌رسان بوده است و حال برای برگزاری این رویداد مهم ملی انتظار همکاری و همیاری از سوی تمام دستگاه را دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: همه ما به نوعی با کودکان و نوجوانان ارتباط داریم پس باید کاری در خور شأن و منزلت فرزندان این دیار و کهن شهرمان انجام بدهیم.

استانداری چراغ اول بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان را روشن کرد

وی ادامه داد: امسال جشنواره تئاتر به استان یزد رفت و برگزاری این رویداد مهم ملی در همدان آن هم در دهه فجر  و در آستانه انتخابات می‌تواند جایگزین جشنواره تئاتر شده و شور و نشاط اجتماعی ایجاد کند.

ابراهیمی‌هژیر گفت: آثار ارسالی به همدان بیش از آن چیزی بود که پیش بینی کرده بودیم خصوصا در رشته نقاشی و طبق برنامه‌ریزی کانون در دهه فجر این آثار را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه امروز داوران از تهران برای پایش اولیه به همدان آمده‌اند، تصریح کرد: داوری مهم این آثار هفته آینده در حسینیه امام با حضور داوران کشوری، خبرنگاران و مسئولان استانی صورت خواهد گرفت.

در پایان اخوان، مدیرکل مدیر کل اجتماعی استانداری اعلام کرد: موارد ذکر شده برای هماهنگی و انجام برنامه‌ریزی به اطلاع استاندار رسانده خواهد شد و جلساتی با ایشان برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =