"دو پنجره" به روی اعضای کانون استان قزوین گشوده شد

ویژه برنامه ادبی "دو پنجره" به همت آفرینش‌های ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور نویسنده کتاب «مادرم زاغچه» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 4 دی 1402با حضور«فرزانه رحمانی» نویسنده کودک ‌و نوجوان، نشست ادبی «دو پنجره»ویژه اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون قزوین در مجتمع فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

در این نشست که سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مربیان ادبی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان نیز در کنار اعضا حضور داشتند، کتاب رمان این نویسنده با عنوان«مادرم، زاغچه»توسط اعضا، نقد و بررسی شد.

در بخش دوم این نشست ادبی، شماری از اعضا و مربیان، آثار خودرا در قالب داستان کوتاه و متن ادبی خواندند و از نظرات و پیشنهادات این نویسنده بهره‌مند شدند.

هم‌چنین در حاشیه این برنامه مربیان ادبی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در یک کارگاه آموزشی با حضور این نویسنده کودک و نوجوان شرکت کردند.

در پایان این برنامه، نویسنده مهمان مراسم، کتاب خود را برای اعضای کانون امضا و به آنها تقدیم کرد.

در حاشیه این نشست و پیش از برنامه با اعضا، مهمان کانون استان قزوین یک کارگاه ادبی برای مربیان ادبی استان برگزار کرد این کارگاه با محوریت عناصر داستان نویسی و تمرکز روی روایت در داستان بود رحمانی در این کارگاه با بیان این نکته که ابزارهای روایت، نحوه داستان گویی ما را مشخص می کند گفت:روایت وابسته به راوی است و به همین دلیل زاویه دید جزء عنصر ذاتی و لازم هر داستان است. او با بررسی زاویه دید همراه با عناصری همچون لحن، اتمسفر، شخصیت پردازی، دیالوگ، زبان، ماده ی داستان به سوالات مربیان ادبی در این حوزه ها پاسخ داد .

گفتنی است،«فرزانه رحمانی» متولد ، کارشناس ارشد پژوهش هنر می باشد. وی رتبه سوم سیزدهمین مسابقه سراسری مقاله نویسی در جشنواره بین المللی قصه گویی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تهران ۱۳۸۸،رتبه دوم جشنواره ادبی-هنری باغ کودکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۳۹۱،کاندیدای هفدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۳۹۳ است.

"دو پنجره" به روی اعضا کانون استان قزوین گشوده شد

"دو پنجره" به روی اعضا کانون استان قزوین گشوده شد"دو پنجره" به روی اعضا کانون استان قزوین گشوده شد

"دو پنجره" به روی اعضا کانون استان قزوین گشوده شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =