حضور مدیر ستاد اقامه‌ی نماز استان در کانون کرمانشاه

نشستی با حضور مدیر ستاد اقامه‌ی نماز استان و مدیرکل کانون و جمعی از مسئولین و کارشناسان استان، در کانون کرمانشاه، با هدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ نماز شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشستی با حضور مدیر ستاد اقامه‌ی نماز استان و مدیرکل کانون و جمعی از مسئولین و کارشناسان استان، در کانون کرمانشاه، با هدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ نماز شکل گرفت.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، ضمن خیر مقدم به میهمانان، با ارائه‌ی گزارشی از عملکرد کانون استان در زمینه‌ی نماز گفت: این از رسالت‌های بنیادین کانون است که در زمینه‌ی نماز و مباحث مرتبط با آن فعالیت داشته و آموزش‌های لازم در این زمینه به متولیان امر داده شود و این مقوله از کارهای کلیدی و اساسی‌است که می‌تواند انجام پذیرد؛ زیرا مربیانی که نقش تربیتی دارند باید در این خصوص غنی باشند تا بتوانند رفتارهای دینی را به شکلی بنیادین به مخاطبان خود آموزش دهند و این از پیشنهادات ما بوده که رشته‌ای در دانشگاه ایجاد شود تا مربیانی که در سازمان‌های تعلیم و تربیتی کار می‌کنند، آموزش‌های لازم را ببیند.
وی تصریح کرد: باید با تمامی کسانی‌که با بدنه‌ی تعلیم و تربیت در ارتباط هستند هماهنگی‌هایی در خصوص نماز صورت بگیرد و آموزش‌های لازم داده شود تا در آنها ایجاد دغدغه و توانمندی گردد و به تعبیر حضرت آقا: " اگر می‌خواهید آسیب‌های اجتماعی از بین برود نماز را ترویج دهید. " در واقع اگر به معنای درست نماز در جامعه نهادینه شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در این حوزه است از بین می‌رود و این علاوه بر بعد دینی، سرمایه‌گذاری عظیمی در بهبود عملکرد و سلامت روانی یک جامعه است و این وظیفه‌ی شرعی ما می‌باشد که در این عرصه با برنامه‌ریزی‌های بنیادین، فعالیت‌های جدی داشته باشیم تا با این کارکرد نسل آینده نیز انس بگیرند.

حضور مدیر ستاد اقامه‌ی نماز استان در کانون کرمانشاه
در ادامه حاج‌آقا مولوی مدیر ستاد اقامه نماز ضمن ابراز خرسندی از عملکرد کانون در زمینه‌ی نماز، بیان داشت: کارکرد بخش‌های آموزشی در زمینه‌ی نماز بسیار مهم است و آموزش مدیران و مربیان در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مقطع سنی اعضای کانون، حساس‌ترین، موثرترین و تاثیرگذارترین بازه‌ی زمانی‌ برای  آموزش مباحث تربیتی است و مطلوب است که دستگاه‌های تربیتی در جهت آموزش نماز به مخاطبان خود همسو شده و کارهای ارزنده‌ای را شکل دهند که آموزش در خصوص نماز بسیار واجب و لازم است چرا که پایه و اساس شکل گرفتن شخصیت مذهبی و دینی از همین سنین است و اگر مدیران و مربیان آموزش‌های لازم را ببیند سبب می‌شود که دستشان در این مقوله خالی نباشد.
وی تاکید کرد: باید بسترها فراهم شود و متناسب با قشر مخاطب می‌توان آموزش داد و مدیران و مربیان حتی بیشتر از والدین می‌توانند موثر باشند، در واقع الگوی تمام عیار دانش‌آموز، معلم اوست؛ مدیران و مربیان مجموعه‌های تربیتی کسانی هستند که می‌توانیم با آموزش‌های مورد نیاز در امور نماز و مباحث دینی، دست آنها را پر کنیم و غنی و توانمند سازیم. 
حاج‌آقا مولوی تاکید کرد: باید در برخی از محتواها که بار منفی دارد تجدید نظر صورت بگیرد زیرا آنچه که در ذهن کودک نقش می‌بندد نمی‌توان به سادگی از ذهن او پاک نمود. به تعبیر قرآن: " نماز حیات طیبه ایجاد می‌کند. " و به تعبیر حضرت آقا: " باید از تمامی ظرفیت‌های هنر در ترویج و توسعه‌ی فرهنگ نماز استفاده شود. " و جزوات، کتب آموزشی، آداب، اسرار و فلسفه‌ی نماز تهیه و توزیع شود. شاخص‌ترین مصداق عبادت نماز است و اگر به پیام‌های حضرت آقا عمل شود اوضاع بسیار بهتر از این خواهد شد؛ سعی ما بر این است که دوره‌های آموزشی احیا شوند و آمادگی کامل را داریم تا نسبت به تامین استاد و محتوای مناسب، جهت برگزاری این دوره‌ها اقدام نماییم.
در ادامه مدیر اقامه‌ی نماز از عملکرد کانون کرمانشاه که همیشه جزء دستگاه‌های برتر بوده و زحمات دبیر کانون استان الهه رزازیان، قدردانی کرد و با کارشناسان حاضر در خصوص مباحث مرتبط با این مقوله از جمله‌ سامانه‌ی سجاده و مقوله‌ی اقامه‌ی نماز، بحث و گفتگو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =