کد خبر: 335550
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
بازدید 85
خدمات فرهنگی "تماشاخانه سیار" کانون در هفته فرهنگی خمین

همزمان با هفته فرهنگی خمین و سالروز تولد امام خمینی (ره)، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با حضور در استان مرکزی به اجرای برنامه در دومین رویداد با عنوان «بر آستان آفتاب» پرداخت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، در دومین هفته فرهنگی خمین در سالروز تولد معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) با عنوان «بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام خمینی (ره) ،مصادف با تولد حضرت زهرا (س) و گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۲ لغایت ۱۸ دیماه ۱۴۰۲ در شهرستان خمین و مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار و روستاها و شهرستان خمین خدمات فرهنگی ارایه داد.

احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص استقرار تریلی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در استان مرکزی به مناسبت هفته فرهنگی خمین گفت: تماشاخانه  سیار کانون اولین اجرای خود را در بیت تاریخی امام خمینی (ره)آغاز کرد این تماشاخانه طی هشت اجرا در شهر خمین و  روستاهای دهنو ،حسین آباد ، آشناخور، فرنق ،حشمتیه ،ورچه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود را برای عموم به نمایش گذاشته است.

خدمات فرهنگی "تماشاخانه سیار" کانون در هفته فرهنگی خمین

منصوری افزود : برهمین اساس نمایش هناس (نفس) به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم با موضوع هم نوایی با شهدای کودکان کرمان و آسیب دیدن بچه‌ها در جنگ به‌خصوص کودکان بی‌دفاع غزه و فلسطین، سوریه، عراق، یمن  اجرا شد.

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری استان مرکزی یادآور شد: نمایش هناس (نفس) روایت مردمانیست که بر اساس سیره روش و منش زندگانی حاج قاسم سلیمانی همچنان وفادار به اصول مقاومت در منطقه مانده‌اند و رنج‌ها و مصایبشان را به جان می‌خرند. روایت مظلومیت کودکان آسیب‌دیده از بمباران شیمیایی جنگ ایران و عراق در دوران دفاع مقدس و بیمارستان المعمدانی شهر غزه و بمباران هوایی رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل است که به شهادت کودکان ختم می‌شود. در پایان فصل مشترک این دو روایت، نمایشگاهی از عکس شهدای کودک برای تماشاگران برپا می‌شود.

منصوری در ادامه برنامه های فرهنگی تماشاخانه سیار اظهار کرد: این تماشاخانه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای عدالت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهرستان خمین و روستاهای دور از امکانات فرهنگی به اجرای نمایش «بچه زرنگ» از سوی گروه نگاه به سرپرستی مجید نصیری و بازیگری پویا یزدانجو در جمع این بچه‌ها پرداخت .

خدمات فرهنگی "تماشاخانه سیار" کانون در هفته فرهنگی خمین

اولین اجرای تماشا خانه سیار با حضور احمدلو معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کانون استان مرکزی ،خانم شویدی مسئول تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در این رویداد ،کمانکش فرماندار شهرستان خمین ،عارف نیا معاون  فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) حجت الاسلام رضوی مدیر بیت تاریخی امام(ره) ،بداغی حراست و فربدزاده کارشناس مسئول هنری و مربیان مراکز کانون شهرستان خمین در ویژه برنامه با موضوع هم نوایی با شهدای کودکان کرمان با اجرای تریلی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز پنجشنبه ۱۴ دیماه هفته فرهنگی خمین در بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار شد.

خدمات فرهنگی "تماشاخانه سیار" کانون در هفته فرهنگی خمین

 احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و هیئت همراه روز شنبه ۱۶ دیماه ضمن دیدار با گروه مستقر در تماشاخانه سیار و تقدیر از زحمات ارزنده وجاودانه گروه از روند اجرای "تماشاخانه سیار" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستای فرنق از توابع شهرستان خمین بازدید کرد .

در ادامه منصوری ضمن تشکر از کانون کشور به ویژه معاونت تولید اظهار داشت: حضور لیلا شویدی در استان مرکزی به عنوان مسئول تماشاخانه سیار در هفته فرهنگی خمین که نشان از عزم جدی متولیان کانون پرورش فکری در تقویت رویدادهای حوزه کودک و نوجوان است  تقدیر می نماییم 

خدمات فرهنگی "تماشاخانه سیار" کانون در هفته فرهنگی خمین

امروز یکشنبه۱۷ دیماه آخرین اجرای تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در هفته فرهنگی خمین با عنوان «بر آستان آفتاب» در  روستای ورچه برگزار می شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =