گفتگو با الهام دارابی به بهانه‌ی حضور در کرمانشاه

در حاشیه‌ی اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، گفتگو با الهام دارابی به بهانه‌ی حضور در کرمانشاه صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در حاشیه‌ی اختتامیه‌ی بخش علمی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی، گفتگو با الهام دارابی به بهانه‌ی حضور در کرمانشاه صورت گرفت.
الهام دارابی (رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی، مشاور فنی رئیس بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، مجری رادیو و تلویزیون، کارگردان نمایش‌های عروسکی و نویسنده، قصه‌گوی بین‌المللی و مدرس) گفت: بخش علمی با توجه به تغییراتی که در ساختار اجرایی داشته، در بیست‌و پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی تخصصی‌تر و با کیفیت‌تر اجرا شد، امسال ضمن تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی خود در راستای عمومی‌سازی و مردمی‌سازی بخش علمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز با برنامه‌ریزی‌های آموزشی مدرن در سراسر کشور موفق عمل کرده است. قطعا" تاثیر علم و آموزش‌های علمی و عملی در کیفیت‌بخشی به قصه‌ها و قصه‌گویی بی‌تاثیر نیست و از آنجا که قصه‌گویی، فنی هنرمندانه است و هر فن نیازمند آموزش است، طراحی و اجرای کارگاه‌ها و پنل‌های آموزشی هنرمندان قصه‌گو را در راستای رشد و پرورش هر چه بیشتر کمک می‌کند، توجه به نیازهای آموزشی قصه‌گویان می‌تواند مسیر آموزش و پژوهش را برای ارائه‌ی هر چه بهتر متدهای به‌روز روشن کند. 
وی افزود: از نقاط قوت جشنواره‌ی قصه‌گویی می‌توانم از فراگیر شدن بیش از پیش این مهم در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه‌های عمومی و برنامه‌سازی‌های شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی یاد کنم که در راستای هدف عمومی‌سازی گام بزرگ و سازنده‌ای داشته و از نقاط ضعف این جشنواره اینگونه عرض می کنم که: " در هر کاری ضعف‌ها پیامی برای رشد و پویایی هستند " و این جشنواره هم زنده است و در حال رشد و داشتن ضعف‌ها و کمبودها هست و قطعا" در رفع آنها عوامل اجرایی و سیاست‌گذاری در حال تلاش هستند و به آینده‌ای روشن‌تر برای این جشنواره امید داریم.
دارابی بیان داشت: کرمانشاه مهد قصه‌های تاریخی و باستانی است، سرزمینی قصه‌خیز، که پر از پند و حکمت است، کرمانشاه برای من یک قصه‌ی موزون است که وقتی چشم می‌بندم و گوش می‌دهم صدای بیستون و طاق‌بستان حکایت‌ها می‌سراید.کرمانشاه روایت جنگ و قصه‌های مقاومت است، صدای روله روله‌ی کرمانشاه پر از قصه‌های مادران و پهلوان‌پیشه و پدران غیور است، پر از پرتو و نور...کرمانشاه همیشه برای رشد و فرهنگ ایران زیبا و اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشرو بوده و گواه این مسئله، میزبانی چندین و چند باره‌ی قصه‌گویی در این سرزمین است. 
وی در پایان آرزو کرد: کرمانشاه عزیز و مردمان خوب و مهمان‌نوازش در قصه‌ی زندگیشان شاد و موفق باشند و توصیه می‌کنم در پیشبرد اهداف قصه‌گویی، بر قصه‌های سینه به سینه و روایت‌های شفاهی در این استان تمرکز قرار گیرد و برای ثبت قصه‌های مقاومت که در این سرزمین کم نیستند با طراحی کارگروه‌های پژوهشی به ثبت و ضبط این قصه‌ها و تولید محتوا برای قصه‌گویی از این قصه‌های ناب همت گمارده شود. خدای قصه ها با شما باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =