کد خبر: 335664
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
بازدید 76
سه‌شنبه‌های مهدویت در کانون کلید خورد

اولین سه شنبه مهدویت از این هفته با همکاری موسسه احیا در مرکز فرهنگی- هنری شماره یک با حضور اعضا در راستای شناخت کودکان و نوجوانان با موضوع غیبت و امام زمان (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین سه شنبه مهدویت از این هفته با همکاری موسسه احیا در مرکز فرهنگی- هنری شماره یک با حضور اعضا در راستای شناخت کودکان و نوجوانان با موضوع غیبت و امام زمان (ع) برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت الاسلام والمسلمین شاکری کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان، حجت الاسلام بردبار از مرکز تخصصی مهدویت و کارشناسان و معلمان دبستان شاهد اخوان حضور داشتند.

سه‌شنبه‌های مهدویت در کانون کلید خورد

در ابتدای مراسم دعای سلامتی امام زمان توسط 32 نفر از دانش‌آموزان حاضر در کانون خوانده شد و بعد یکی از اعضای قصه‌گو، ثمین بخشی برای دانش‌آموزان قصه‌ای از امام زمان گفت.

سپس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: کانون یک محل امن برای شما دانش‌آموزان است که می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کتاب‌های خود را از کتابخانه کانون بردارید و مطالعه کنید و در کنار آن نیز در سایر کلاس‌ها و انجمن‌های کانون شرکت کنید.

سه‌شنبه‌های مهدویت در کانون کلید خورد

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود:در کانون 62 فعالیت توسط مربیان مجرب انجام می‌گیرد که باید این فعالیت‌ها در راستای کتاب و کتاب‌خوانی باشد.

وی با اشاره به طرح کانون- مدرسه تصریح کرد: روزهای کانون نامگذاری شده است و قرار است سه‌شنبه‌ها را به نام امام زمان و در جهت معرفی امام دوازدهم برای کودکان و نوجوانان با توجه به فعالیت‌های کانون گره بزنیم.

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به چهارشنبه‌های امام رضای (ع) خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهمنامه کانون با بنیاد رضوی هر چهارشنبه در مراکز کانون کارهای فرهنگی در راستای معرفی امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) و کرامات ایشان انجام می‌گیرد.

سه‌شنبه‌های مهدویت در کانون کلید خورد

در ادامه حجت الاسللام جواهری شخصیت والای حضرت صاحب الامر (عج) را برای اعضا معرفی کرده و درباره القاب و اسامی ایشان توضیحاتی داد.

وی گفت: برای ظهور امام زمان باید مقدمات را آماده کنیم مثل مهمانی که می‌خواهد به خانه ما بیاید و ما همه چیز را آماده و مرتب کنیم پس باید خود را آماده کنیم.

سپس وظایف شیعیان در مقابل امام زمان (عج) به شکل بازی با حروف به هم ریخته برای دانش‌آموزان گفته شد. در برگه‌های روی میز حروف به هم ریخته وجود داشت که دانش‌آموزان باید آنها را پیدا کرده و کنار هم مرتب می‌کردند.

سه‌شنبه‌های مهدویت در کانون کلید خورد

جمله نویسی به صورت پازل از احادیث حضرت مهدی (عج) انجام گرفت بود و اعضا سرود آقا اجازه را گروهی خواندند.

همچنین مسابقه‌ پرسش و پاسخ با اعضا صورت گرفت و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

در پایان برنامه کار با سفال بود که اعضا القاب و اسامی حضرت را با نظارت مری مسئول مرکز یک به صورت برجسته و در قالب کتیبه حک کردند.

سه‌شنبه‌های مهدویت در کانون کلید خورد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =