امیدوارم با هم‌افزایی میان کانون و مرکز خادمیاری شاهد شایسته‌ترین و موثرترین جریان در حوزه خدمت رضوی باشیم

سومین وبینار «تبیین فعالیت‌های اجرایی در حوزه خادمیاری» با حضور رابطین خادمیاری کانون و مدیران مراکز خدمت رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سومین وبینار ملی «تبیین فعالیت‌های اجرایی در حوزه خادمیاری» با حضور مسئول دبیرخانه و رابطین خادمیاری کانون به همراه مرتضی صالحی مسئول طرح و برنامه مرکز خادمیاری و مهدوی اشرف رئیس اداره کانون‌های خدمت رضوی و مدیران مراکز خدمت رضوی سراسر کشور  در روز چهارشنبه ۲۷دیماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

مدیرکل کانون خراسان رضوی ضمن اشاره به تفاهم منعقد شده میان کانون و بنیاد کرامت آستان‌قدس در فروردین ماه سال جاری اظهار داشت: هر جا محور گفتگو بارگاه منور آقا علی‌ابن موسی‌الرضا و یا خدمت به آن امام مهربان و رئوف باشد، حال و هوای خاصی بر جلسه حاکم می‌شود و اشتیاق وصف نشدنی برای انجام خدمت احساس می‌شود. لذا ما هم بر آن شدیم در طرح خادمیاری آستان مقدس رضوی  مشارکت داشته باشیم تا با استفاده از ظرفیت مربیان توانمند و متخصص کانونی و بهره‌مندی از بسترهای فرهنگی، هنری و ادبی در ترویج فرهنگ رضوی و تربیت نسل آگاه به سیره ائمه بیشتر از پیش قدم برداریم.

مسئول دبیرخانه خادمیاری کانون ضمن تبیین آیین‌نامه اجرایی طرح خادمیاری گفت: این دستورالعمل حاصل و نتیجه چندین جلسه هم‌اندیشی به صورت حضوری و مجازی با مدیران مرکز خادمیاری کشور و مدیران ستادی بوده که در دو وبینار گذشته برای مدیران کل کانون و مدیران مراکز خدمت رضوی سراسر کشور نیز تبیین و تشریح شده است و ذیل تفاهم‌نامه ملی به توافقاتی رسیده‌ایم که می‌توان به افزودن مصادیق خدمت مدنظر کانون در عرصه تعلیم و تربیت در سامانه خادمیاری، آموزش و توانمندسازی خادمیاران علاقمند به خدمت در عرصه مورد تفاهم، تولید محتوای فرهنگی و هنری با نگاه رضوی توسط مربیان کانون، استفاده از ظرفیت فیزیکی مراکز فرهنگی ثابت و سیار جهت انجام خدمت رضوی خادمیاران علاقمند، ثبت‌نام رابطین و مربیان کانونی مشتاق به خدمت رضوی در سامانه خادمیاری آستان‌قدس رضوی و حمایت و نشر محتواهای رضوی تولید شده مربیان کانون توسط مرکز خادمیاری اشاره کرد.

صالحی مسئول طرح و برنامه مرکز خادمیاری کشور نیز ضمن تبریک اعیاد ماه پر خیر و برکت رجب، خادمیاری آستان قدس رضوی را توفیق الهی دانست و گفت: به دوستان کانونی که از امروز به جمع خانواده خادمیاری می‌پیوندند تبریک گفته و امیدوارم با هم‌افزایی خوب میان دو مجموعه در دومین گام انقلاب اسلامی که مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی است حضور موفق و جدی داشته باشیم.

صالحی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه از نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای اصیل ایمانی و دینی به عنوان مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور یاد کردند و فرمودند: «نکته‌ی مهمّی که باید آینده‌سازان در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی می‌کنند که از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی، کم‌نظیر است. همت‌های بلند و انگیزه‌های جوان و انقلابی، خواهند توانست آنها را فعّال و در پیشرفت مادّی و معنوی کشور به معنی واقعی جهش ایجاد کنند. انبوه جوانانی که با روحیه‌ی انقلابی رشد کرده و آماده‌ی تلاش جهادی برای کشورند، و جمع چشمگیر جوانان محقّق و اندیشمندی که به آفرینش‌های علمی و فرهنگی و صنعتی و غیره اشتغال دارند؛ اینها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمی‌تواند» و از آنجا که تربیت و پرورش نسل امروز و انشا ... جوانان انقلابی حاصل فعالیت شما مربیان می‌باشد، نقش شما در تحقق اهداف گام دوم انقلاب کاملا پررنگ خواهد بود.  

مهدوی رئیس اداره کانون‌های خدمت رضوی نیز در وبینار مشترک میان کانون و مدیران کانون‌های خدمت رضوی به ظرفیت تشکیلات خادمیاری از لحاظ ظرفیت نیروی انسانی، پایگاه‌ها و زیرساخت‌های خدمت و همچنین جامعه هدفی که دارد اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر با حضور مربیان توانمند کانونی برای ارائه خدمت تخصصی و بهره‌گیری از فضای فیزیکی مراکز کانون می‌توان به جامعه هدف مشترک خدمات شایسته‌ای ارائه داد و در واقع این فضای تعاملی مشترک یک فصل و مجال جدیدی ایجاد خواهد کرد و باور داریم پیوستن مربیان کانونی به جرگه خادمیاری به اعتلای خدمت رضوی و توسعه خادمیاری آستان قدس رضوی منجر خواهد شد.

مهدوی ضمن تشریح ساختار کانون‌های خدمت رضوی به عضویت رابطان کانون پرورش فکری به عنوان یاوران رضوی در سامانه اشاره کرد و گفت: پس از اضافه شدن مصادیق خدمت چون قصه‌گویی، اوریگامی و کتاب و کتاب‌خوانی به عرصه کانون تخصصی تعلیم و تربیت، مدیران کانون‌های خدمت رضوی با استفاده از ابزارها و فضاهای اطلاع‌رسانی مصادیق جدید را به خادمیاران این عرصه و سایر عرصه‌ها معرفی خواهند کرد. سپس رابطان کانون شرایط احراز خادمیاران علاقمند به این حوزه را احصا و بررسی کرده و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی خادمیاران به مراکز کانون جهت ارائه خدمت رضوی دعوت خواهند شد.

در پایان زره‌ساز مسئول دبیرخانه خادمیاری کانون از مدیران کانون‌های خدمت رضوی خواست سومین مهرواره «من کشورم را دوست دارم» را به اطلاع خادمیاران و جامعه هدف خود برسانند.

سومین مهرواره «من کشورم را دوست دارم» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و با مشارکت مرکز خادمیاری به صورت ملی برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در موضوعاتی چون قهرمانان من؛ با محوریت زندگی سردار شهید سلیمانی (قصه‌هایی زندگی شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و امنیت)،  ایران دوست داشتنی من،  سرباز وطن، خدمت به آستان مقدس علی بن موسی الرضا علیه السلام (خاطرات خادمیاران رضوی)، قصه‌هایی از هویت بومی و محلی، آداب ورسوم و بناهای تاریخی،  نامداران میهن،  اهمیت اقلیم به ویژه ارزشمندی منابع آبی را به دبیرخانه مهرواره ارسال نمایند.

امیدوارم با هم‌افزایی میان کانون و مرکز خادمیاری شاهد شایسته‌ترین و موثرترین جریان در حوزه خدمت رضوی باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =