برگزاری کارگاه‌های آموزش کمک‌های اولیه در مراکز کانون کرمانشاه

به مناسبت دهه‌ی فجر، برگزاری کارگاه‌های آموزش کمک‌های اولیه در مراکز کانون کرمانشاه صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، به مناسبت دهه‌ی فجر، برگزاری کارگاه‌های آموزش کمک‌های اولیه در مراکز کانون کرمانشاه صورت پذیرفت.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین دوره‌هایی در مراکز، گفت: همواره مربیان کانون استان با مراجعینی از اقشار مختلف جامعه مواجه هستند که بخش اعظم از مخاطبان دائمی آنها کودکان و نوجوانان می‌باشند و با توجه به وسعت مخاطبان و تنوع فعالیت‌ها و برنامه‌های تعریف شده در کانون، یکی از اصولی که هر مربی توانمندی باید با آن آشنایی داشته باشد تسلط بر مهارت کمک‌های اولیه می‌باشد.
وی افزود: بر همین اساس، ایام مبارک دهه‌ی فجر، بهانه‌ای شد تا با همکاری کارشناسان حرفه‌ای سازمان جمعیت هلال احمر کرمانشاه، به برگزاری کارگاه‌های آموزش کمک‌های اولیه در مراکز کانون استان پرداخته شود، در واقع سانحه و حادثه، زمان و مکان نمی‌شناسد و ممکن است در هر لحظه، همه‌جا و برای هر کسی اتفاق بیافتد، پس هر فردی امکان دارد به طور ناگهانی و غیرمنتظره برای کمک به خود و یا دیگران به مهارت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه نیازمند باشد.
زنجانی بیان داشت: کشور ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا محسوب می‌شود. بنابراین بایستی همیشه خود را برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی آماده کنیم. علی‌رغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی و علمی اخیر، آدمی همچنان در مقابل عوارض سوانح و بلایای طبیعی ناشی از دگرگونی‌های طبیعت (سیل، زلزله، طوفان و ...) آسیب‌پذیر است. همچنان که در مقابل ابزارهای ساخت خود (جنگ، تصادفات، وسایل مورد استفاده‌ی روزمره و فعالیت‌های مختلف و ...) آسیب‌پذیر است؛ با یادگیری کمک‌های اولیه علاوه بر نجات جان خود و اطرافیان، می‌توان نه تنها جان انسان‌های زیادی را نجات داد بلکه در مواجهه با آسیب‌های احتمالی که در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها به وقوع می‌پیوندد نیز با تسلط و کارگشا عمل کرد.
گفتنی‌است کمک‌های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت‌های فوری و آنی است که بلافاصله پس از وقوع حادثه تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده روی بیمار صورت می‌گیرد. هدف از کمک‌های اولیه، جلوگیری از مرگ، پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت ضایعات، صدمات و عوارض بعدی، کاهش رنج و درد مصدوم، جلوگیری از شدت یافتن عارضه یا دو برابر شدن مصدومیت است. در واقع کمک‌های اولیه همواره در طول تاریخ تمدن مورد توجه انسان‌ها بوده و هست. مهارت‌هایی که با آموختن آنها می‌توانیم جان خود و دیگران را نجات دهیم و از صدمات ناشی از حوادث کم کنیم، صدماتی که می‌تواند باقی عمر فرد آسیب‌دیده را تحت‌تاثیر قرار دهد. مهارت‌هایی که به شخص و دیگران کمک می‌کند، بلکه نگاه مثبت از طرف دیگران نسبت به فردی که کمک‌های اولیه را آموخته‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =